خبرهای داغ:
امام جمعه ارومیه:

مسوولان و مردم از تولیدات داخلی حمایت کنند

امام جمعه ارومیه گفت: مسوولان و مردم از تولیدات داخلی جدی‌تر حمایت کنند.
کد خبر: ۹۱۰۱۲۹۶
|
۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های نماز جمعه امروز اظهار کرد: یاد مرگ و قیامت بودن موجب می‌شود تا آدمی خود را برای این سفر ابدی و همیشگی آماده کند و توشه لازم را مهیا کرده و از شهوات و لذات زودگذر دنیا چشم‌پوشی کند.

وی افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید در روز قیامت آشکارا به اعمال مردم حساب‌رسی می‌شود و در مقابل خداوند هیچ عملی پنهان نخواهد ماند و به ذره ذره آن رسیدگی خواهد شد.

امام جمعه ارومیه ضمن تسلیت ایام فاطمیه بیان کرد: شهید کلینی به نقل از امام صادق (ص) فرمودند، امام صادق فرمود حضرت فاطمه ۷۵ روز پس از فوت پیامبر اکرم (ص) عمر کردند و حضرت فاطمه (س) پس از فوت پدرش بسیار اندوهگین بودند.

وی گفت: در ارتباط با روز شهادت یا فاصله شهادت حضرت زهرا(س) با ارتحال پیغمبر(ص) میان شیعه و سنی، همچنین میان خود شیعیان اختلاف است و منابع اهل تسنن عموماً این مدت را ۶ ماه پس از ارتحال پیغمبر(ص) نقل می‌کنند و معتقد هستند که آن حضرت(س) پس از پیامبر(ص) ۶ ماه در قید حیات بودند، در حالی که در منابع شیعه، مشهور دو قول است که یک ۷۵ روز دیگری ۹۵ روز بعد از ارتحال حضرت خاتم است که بر این مبنا در حقیقت ۱۳ جمادی الاول و سه جمادی‌الثانی را ذکر می‌کنند که این ایام را ایام فاطمیه می‌گویند.

دولت آمریکا توان مدیریت کشور را ندارد خود

 قریشی بیان کرد: آمریکا که ادعای ابر قدرتی کرده و می‌گوید می‌تواند به تمام دنیا قدرتمداری بکند باید بگوییم که این توهمی بیش نیست چرا که یک ماه است که دولت فدرال تعطیل است و کارمندان آن سردرگم مانده‌اند بنابراین او که نمی‌تواند کشور خود را مدیریت بکند چگونه می‌تواند بر دنیا حکمرانی بکند.

وی عنوان کرد: بیش از یک دهه است که مقام معظم رهبری شعار سال را با محوریت مسائل اقتصادی نامگذاری می‌کنند، این مسئله حاکی از اهمیت مسائل اقتصادی و معیشتی مردم برای ایشان است.

قریشی تصریح کرد: رهبر انقلاب امسال را به نام حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری کردند و پیش از این نیز  بارها بر ضرورت حمایت از تولید داخلی تاکید کرده‌اند و اکنون باید مردم و مسوولان کالاهای داخلی تولید و حمایت کنند.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: اخیرا در استان به سهولت قاچاق دام انجام شده و دوباره دام زنده وارد استان می‌کنند،‌ بنابراین مسئولان با چاره اندیشی در این باره از خروج دام جلوگیری کنند تا بازار دچار چالش نشود.

انتهای پیام

ارسال نظرات