آشتیانی کارشناس روانشناسی در گفتگو با بسیج:

نمایندگان و نهادهای نظارتی با جدیت به معضل ترویج سگ بازی ورود کنند

یک کارشناس روانشناسی گفت: دشمنان انقلاب برای تأثیر گذاری بر مردم و خدشه دار کردن روحیه و اعتقادات اسلامی آنها سگ را به رختخواب ایرانی ها آورده اند و این تأثیر گذاری اینقدر افزایش یافته که برای ورود بیشتر در زندگی خصوصی جوانان از یکدیگر سبقت می گیرند.
کد خبر: ۹۱۰۱۳۲۶
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ رضا آشتیانی کارشناس روانشناسی و فعال اجتماعی در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری بسیج با توجه به گسترده شدن معضل سگ بازی و سگ نگه داری گفت: متأسفانه تب داغی که امروز برخی از خانواده های ایرانی به آن دچار شده اند ترویج سگ بازی آن هم بعضا با قیمت های چند صد میلیونی است و به حدی تأثیر گذار بوده که سگ ها عضو برخی از این خانواده ها شده اند.

وی افزود: بر اساس آموزه های دینی و شرعی ما ورود سگ به منزل و استشمام نفس سگ مشکل دارد و این فرهنگ که امروزه چه در خانواده های پولدار و چه در پایین شهر رواج پیدا کرده است مورد انتظار نیست.

کارشناس روانشناسی اظهار داشت: تأثیرات شبکه های ماهواره ای و اجتماعی به حدی در جوانان و حتی خانواده های ایرانی زیاد بوده است که سگ‌چرانی و سگ‌بازی را به بخشی از سرگرمی و اوقات فراغت ایرانیان تبدیل کرده است.

وی افزود: این فرهنگ علاوه بر نگاه غیر بهداشتی و انتقال ویروس های هاری تأثیرات مخربی در آسیب رساندن به کودکان و افراد به جای گذشته است که نمونه آن همین چند روز پیش انجام شد.

این فعال اجتماعی بیان داشت: دلیل اصلی این کار عدم آگاهی و آموزش دهی صحیح تربیتی است که باعث شده خانواده های ایرانی روز به روز در این موضوع از یکدیگر سبقت می گیرند.

وی افزود: دشمنان انقلاب برای تأثیر گذاری بر مردم و خدشه دار کردن روحیه و اعتقادات اسلامی آنها سگ را به رختخواب ایرانی ها آورده اند و این تأثیر گذاری اینقدر افزایش یافته که برای ورود بیشتر در زندگی خصوصی جوانان از یکدیگر سبقت می گیرند.

کارشناس روانشناسی تصریح کرد: متأسفانه نهادهای فرهنگی و اجتماعی بدون توجه به آسیب های مخرب آن به راحتی از کنار این معضل می گذرند و حتی برخی از رفتارهای بعضا حیوان دوستی و یا محیط زیستی بر آثار این فرهنگ غلط اضافه کردند.

وی افزود: عده ای سودجو و کاسب از این موقعیت سوء استفاده می کنند و با راه اندازی محل های نگه داری،آرایشگاه سگ ها،هتل ها و رستوران های مخصوص که جایگاه سگ دارند و فرهنگ های غلط دیگری که توسط همین سودجویان دنبال می شود و نیاز است که آگاهی مناسبی به جوانان و خانواده ها در این زمینه داده شود.

این فعال اجتماعی ادامه داد: کرم آسکاریس آشکارترین ویروسی است که از طریق نفس و بزاق دهان سگ به انسان سرایت می کند که این ویروس در صورت رشد کردن انسان را از پای می اندازد.

وی افزود: چهره زیبای انسانیت را با همراه کردن سگ ها خراب نکنیم،خداوند در وجود انسان یک فطرت پاک قرار داده است و این پاکی را با سگ ها خراب نکنیم،از طرفی متأسفانه برخی سگ های خود را در وسایل عمومی مثل مترو،اتوبوس،وسایل بازی در پارک ها می آورند که این موضوع هم خلاف حقوق شهروندی و هم انسانی است.

آشتیانی در همین خصوص تأکید کرد: دشمنان انقلاب برای از بین بردن روحیه اسلامی ایرانیان از تمام ابزارها و نقشه های پلید استفاده می کنند،آنها می خواهند در ایران ازدواج سگ با انسان را راه بیندازند و این موضوع یک تهدید جدی برای آینده جامعه است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: نخبگان و قشرهای تأثیرگذار در آگاهی این فرهنگ غلط به شکل جهادگونه وارد شوند و نمایندگان محترم مجلس در حوزه قانون گذاری این معضل را مد نظر قرار دهند و دستگاه های نظارتی برای جلوگیری از تکرار آسیب های این معضل با جدیت برخورد کنند.

ارسال نظرات