خبرهای داغ:
سرپرست حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: نمایش «اتابک پارکینین تراژدیسی»(تراژدی پارک اتابک) نوشته سید مرتضی هاشمپور و به کارگردانی سیروس مصطفی کاری از گروه تئاتر آینا اثر مورد حمایت حوزه هنری آذربایجان‌شرقی پس از اجراهای موفق و متعدد، توانست به سی و هفتمین جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر فجر راه یابد.
کد خبر: ۹۱۰۱۴۰۶
|
۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان، سید محمد حسین بلاغی گفت: نمایش اتابک پارکینین تراژدیسی به زبان ترکی بوده و سعی دارد لحظات پر تب و تاب مبارزات قهرمانانه‌ ستارخان سردار ملی را پس از مجروح شدنش در پارک اتابک به تصویر بکشد.
وی اضافه کرد: این نمایش حاصل دغدغه‌ پنج ساله‌ آفرینندگان اثر بوده که پس از دو سال کار پژوهشی از لحظات آخر ستارخان در باغ اتابک تهران و بازنگری استادان تاریخ و نمایش، نوشته شده تا جنبه‌های مختلف آن برهه از تاریخ مشروطیت را به نمایش گذارد.
بلاغی افزود: نمایش فوق تلاش دارد زوایای مختلف علت عزیمت مجاهدان تبریزی به تهران، نقش استعمار و استبداد، خلع سلاح و در نهایت شهادت آن ها را به نمایش گذارد.
وی ادامه داد: در این نمایش ابراهیم عباسعلی‌زاده، سیروس مصطفی، رامین بوستانی، میثم حبیبی، مسعود نیازی، علی سلیمانی، بابک قره خانلو و عاشیق عیسی قره خانلو به ایفای نقش پرداخته اند. 
 سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر توسط اداره کل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی ایران و انستیتو بین المللی تئاتر (ITI) از ۲۲ بهمن ماه تا ۴ اسفند سال جاری  برگزار می شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها