حجت الاسلام عباس رضی، حمایت از ولایت را از شاخص ترین نکات در زندگی حضرت زهرا(سلام الله علیها)دانست.
کد خبر: ۹۱۰۱۴۳۵
|
۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهار محال و بختیاری؛  به مناسبت فرا رسیدن ایام فاطمیه و شهادت جانسوز حضرت زهرا (سلام الله علیها)، کارشناس مسائل دینی و مذهبی در جمع کارکنان سپاه شهرستان سامان در خصوص مقام شخصیتی حضرت زهرا (سلام الله علیها) گفت: جایگاه آن حضرت از آیات شریفه تطهیر، مباهله، مودت و سوره کوثر مشخص است، تا جایی که حضرت فاطمه (سلام الله علیها) در دانش، اخلاق، سخاوت، بخشش، نرم خویی، سعه صدر، صبر و برباری، مهربانی، متانت، عفت، پاکدامنی و حق گویی سرآمد اهل عالم به گواه محققین و مفسرین هستند.

حجت الاسلام عباس رضی افزود: ساده زیستی ، مناعت طبع و دوری از تجملات در زندگی حضرت زهرا (سلام الله علیها) می درخشد و این سیره زندگی علوی همان رمز موفقیت خانواده در اقتصاد مقاومتی طبق فرمایش مقام معظم رهبری (مد ظله العالی )می باشد.

وی در ادامه با اشاره به مساله حق گویی و روحیه شهادت طلبی که از جمله ویژگی های دیگر این بانوی بزرگوار است، خاطر نشان کرد: حضرت زهرا (سلام الله علیها)، نمونه بارز و کامل دفاع از ولایت است و ایشان نه تنها درعمر مبارکشان به عنوان همسر در کنار امام خود بودند، بلکه در راه دفاع از حریم ولایت تا پای جان ایستادند.

رضی تصریح کرد: ولایتمداری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، درسی است برای تمام افرادی که در هر شرایطی از حق پیروی می کنند و تا پای جان هم از دست از حق برنمی دارند، مانند شهدای ما که در طول انقلاب اسلامی با همین اعتقاد حرکت نمودند.

این کارشناس مسایل دینی و مذهبی گفت: بی شک یکی از شگفتی های عالم خلقت و ارزشمندترین هدیه خداوند متعال به پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) وجود مبارک حضرت زهرا(سلام الله علیها) است، این بانوی بزرگوار از آن چنان مقام و عظمتی برخوردار بوده است، که بنا بر روایات معتبر، در طول مدتی که حضرت زهرا(سلام الله علیها) پس از رحلت پیامبر در قید حیات بودند، جبرئیل فرشته مقرّب الهی به خدمت ایشان می‏آمد و به آن حضرت تعزیت می‏گفت.

حجت الاسلام رضی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) همواره با دفاع از اسلام به عنوان اسطوره ای مطرح است، که بزرگان عالم را به ستایش برمی انگیزد، در این باره امام خمینی(ره) می‏فرمایند: مسأله آمدن جبرئیل برای کسی، یک مسأله ساده نیست. خیال نکنید که جبرئیل برای هر کسی می‏آید و امکان دارد بیاید. این یک تناسب لازم است بین روح آن کسی که جبرئیل می‏خواهد بیاید و مقام جبرئیل که روح اعظم است که این مضوع نشان از روح بلند و ملکوتی این بانوی گرانقدر دارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار