خبرهای داغ:
در یک ارتباط دوستی واقعی هردو نفر تلاش می کنند تا روابط شان روز به روز محکم تر و صمیمی تر شود،دوست واقعی سعی می کند نظرش را به شما ارائه داده و تحمیل نکند؛ برای ادامه دوستی واقعی شما هم شنونده خوبی برای او باشید و به دردهایش و لو هر چقدر پیش پا افتاده و ساده باشد نخندید.
کد خبر: ۹۱۰۱۵۴۲
|
۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۱

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،بدور از حس بدبینی؛فراموش نکنیم که دوستان واقعی ما خیلی کم هستند و تشخیص آنها از سایرین شاید کاری دشوار باشد اما امکان پذیر است.فراموش نکنید که اگر با هرکس آشنا ودوست شدید نمی توانید اورا دوست واقعی بنامید؛چرا.؟ چون دوستان واقعی در هر شرایطی که برای ما بوجود می آید مارا تنها نمی گذارند، پولداری و فقر؛سلامت و بیماری؛ مقام و بیکاری؛ نزدیکی و دوری تاثیری در میزان دوستی و عمق آن نمی گذارند؛ خوشبختانه معیارهایی وجود دارند که به ما در تشخیص دوست واقعی کمک می کنند.
در اینجا به برخی از آنها اشاره میکنم:
۱-باهم مشورت می کنند؛شما با دوست واقعی خود مشورت میکنید و از او راه چاره برای حل مشگلات می خواهند؛ اینکه شما مسایل خصوصی خود را با وی در میان می گذارید؛اما او هیچگونه موردی را با شما در میان نمی گذارند این رفتار یعنی آنها به شما اعتماد ندارند؛البته رازداری اولین شرط یک دوستی واقعی است؛البته دوستان واقعی سعی می کنند در مورد مسائل مختلف با یکدیگر مشورت می کنند؛ چرا که به نظر یکدیگر احترام می گذارند و اطمینان دارند که دوست واقعی به ضررشان حرفی نمی زنند و مسیر نادرستی را پیش پای دوست خود نمی گذارند.
۲-ازغیبت وشایعه فاصله می گیرند:بیاد داشته باشید که دوستان واقعی به هیچ وجه پشت سر شما حرفی نمی زنند؛اگر حرف وشایعه ای درمورد شما بشنوند بلافاصله آن را با شما درمیان می گذارند تا از میزان راست و دروغ آن اطلاع یابند؛ حتما بدانید که در غیبت شما حرف نادرست و شایعه ای پخش می کند؛به هیچ عنوان نمی تواند یک دوست واقعی باشد؛چرا که اینگونه افراد شنیده و نشنیده و راست ودروغ را در مورد شما با دیگران درمیان میگذارند؛اگر وقتی شخصی جمع شما را ترک کرد و فردی بلافاصله زبان به بد گویی او گشود مطمئن باشید این حادثه درمورد شما نیز واقع خواهد شد.با کسانیکه مرتب پشت سر این و آن حرف می زنند دوستی نکنید و رازتان را به آنها نگویید چرا که قدیمی ها گفته اند حرفت را کجا شنیدی؟آنجا که حرف دیگران را شنیدم.
۳-همه حرکات و رفتارهای شمارا تایید و تصدیق نمی کنند: دوست واقعی شما نباید هر کار و حرکتی را که از شما سر می زند تایید کند؛ دوست واقعی باید عاقل و آگاه نیز باشد؛ اگر دوستی در مورد رفتار یا کارنادرستی که از شما سرمی زند ؛ موضع گرفته و انتقاد می کند؛نشانه آن است که نمی خواهد شما گرفتارشوید و یا مشکلی برایتان اتفاق بیفتد؛ دوست واقعی دلسوز شما بوده و درقبال تان احساس مسئولیت می کند؛یک دوست واقعی در هر کار و حرکت نادرست نه تنها با شما همراه نمی شود بلکه به هر وسیله تلاش می کند مانع از حرکت نادرست شما شود؛ دوستی با افراد حسود و نادان نه تنها شما را سعادتمند نمی کند بلکه باعث شکست و نابودی تان نیز می گردد.
۴-دوست واقعی آیینه تمام نمای شماست واین سخن زیبا از مولا علی ع است.همانطوریکه آئینه تمام جوانب نقاط ضعف و قدرت تان را نشان می دهد دوست واقعی نیز بدور از تخریب و چاپلوسی حقایق را در موردتان بیان می کند؛برای سعادت و سربلندی شما مهم است نه شادی یک لحظه.
۵-شمارا شاد وسالم وخوشحال می خواهد: وسعی در هدایتان به مسیرها می کند؛ اگر شمارا به انجام رفتارهای خطرساز دعوت و اصرار کنند دوستتان نیستند؛پ س شما در کنار دوست واقعی تان احساس شادی و امنیت می کنید؛ چرا که یقین دارید که می توانید به او اطمینان کنید؛ اگر در غیبت شما در جمعی پشت سر شما حرفی زده شود دوست واقعی از شما دفاع می کند؛ در حضور وغیب تان از شما حمایت می کند؛البته به شرطی که رفتارشما نیز چنین باشد.
۶-رفتار مثبت متقابل دارند: در یک ارتباط دوستی واقعی هردو نفر تلاش می کنند تا روابط شان روز به روز محکم تر و صمیمی تر شود؛ مثلا موقع غذا خوردن یک درمیان حساب می کنند تا شما زیان نکنید؛ زرنگی و مرد رندی در دوستی واقعی جایی ندارد؛ یک دوست واقعی تماس گرفتن را وظیفه طرف دیگر ندانسته و بدون غرور و تکبر با تماس با دوست نشان می دهند که بیادتان هستند. از دست و دلبازی دوست سو استفاده نکرده و مهرش را به حماقت تعبیر نمی کنند؛رفتار متقابل و عادلانه در مادیات نسبت به ادامه و تحکیم روابط دوستانه نقش قابل توجهی دارد.
۷-سنگ صبور شماست: یک دوست واقعی با حوصله و دقت به حرف ها ودرد دل هایتان گوش کرده و خسته و بی حوصله نمی شود؛ دوست واقعی سعی می کند نظرش را به شما ارائه داده و تحمیل نکند؛ برای ادامه دوستی واقعی شما هم شنونده خوبی برای او باشید و به دردهایش و لو هر چقدر پیش پا افتاده و ساده باشد نخندید. وقتی با شما حرف می زند به در و دیوار نگاه نکنید چرا شما نیز چنین حرکتی را دوست ندارید؛ تند و تند به ساعت تان نگاه نکنید حتی الامکان تلفن همراه خود را در حالت سکوت قرار داده و فقط به تلفن های واقعا ضروری پاسخ دهید و خلاصه اینکه هر بد که برای خود نمی پسندی؛با کس مکن ای خواهرمن یا برادرمن./ طنین یاس

ارسال نظرات