با هدف افزایش سطح فرهنگی، نشاط آفرینی و شناسایی استعدادها:
یازدهمین جشنواره فرهنگی و هنری حضرت علی اکبر علیه السلام (جوان سرباز) با شعار جوان سرباز، مهارت آموزی در کردستان برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۱۵۷۵
|
۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، یازدهمین جشنواره فرهنگی و هنری حضرت علی اکبر علیه السلام (جوان سرباز) با حضور جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس و جمعی از سربازان و فرماندهان ارشد صبح امروز در نمازخانه سپاه بیت المقدس برگزار شد. در این مراسم سردار فلاح اظهار داشت: داشتن اراده قوی و قاطعیت در تصمیم از ویژگیهای یک سرباز موفق است تا بتواند با تلاش و کوشش در عرصه‌های مختلف، آینده خوبی را برای خود و نظام اسلامی رقم بزند.
 

وی گفت: سربازان باید به حضرت علی اکبر (ع) تاسی کنند و از مرز‌های ایران اسلامی دفاع کنند.

سردار فلاح افزود: داشتن بینش سیاسی و بصیرت برای سربازان ضروری است.

وی با اشاره به اهمیت، نقش و جایگاه سربازان گفت: گرچه خدمت سربازی  در  بسیاری از کشور‌ها یک امر الزامی و جزو  ارکان دفاعی می‌باشد، اما در نظام اسلامی با دیگر نظام‌ها تفاوت‌های دارد که خدمت در نظام دینی و صیانت از آن که به تعبیر حضرت امام (ره) از واجب واجبات است.

جانشین فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان افزود: خدمت سربازی در نظام اسلامی وظیفه و تکلیف است و هم مقدس و اگر با نیت پاک و هدفمند انجام پذیرد جزو عبادات محسوب میشود.

سردار فلاح با اشاره به اینکه نقش بی بدیل جوانان در تمام صحنه‌ها بر ما ثابت شده است گفت:جوانان باید با استقلال فکری و ایمان و تعصب ملی و دینی در برابر دشمنان ایستادگی کنند و شور انقلابی را به شعور انقلابی تبدیل کنند.

وی گفت: دشمن به دنبال ناامید کردن جوانان این سرزمین است، زیرا امروز بهترین جوان، خوش فکرترین جوان در ایران اسلامی زندگی می کند و در سایه سار این جوانان ایران اسلامی به پیشرفت‌های زیادی در عرصه‌های مختلف علمی فناوری و هسته‌ای دست پیدا کرده است، پس دشمن می خواهد با نفوذ به این جبهه مقاوم به جمهوری اسلامی ضربه وارد کند، اما جوانان این سرزمین بیشتر از هر وقتی نقشه شوم آن‌ها را نقشه بر آب می کنند.

 در ادامه این مراسم سرهنگ رستمی دفاع و امنیت، ایثارگری و فداکاری، نظم، انظباط اجتمائی، دین داری و بصیرت، سازندگی و تفکر بسیجی را جز محور‌های اصلی برگزاری این جشنواره عنوان کرد.

دبیر اجرائی این جشنواره گفت: در یازدهمین جشنواره جوان سرباز ۴۲۰ نفر از سربازان شرکت کردند که در این میان ۶۹ نفر به عنوان سرباز نمونه انتخاب شدند که در نهایت ۱۲ نفر به عنوان سرباز برگزیده برای شرکت در جشنواره نهایی به تهران اعزام خواهند شد.
 
در پایان این مراسم به  خانواده های سربازان نمونه ایثار شهید یاسر رضایی و شهید آرش زارعی با لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات