خجسته با اشاره به احتکار خودرو پس از افزایش نرخ ارز:

عرضه خودرو با قیمت بالا به بازار با ادعای خودروسازان مبنی بر نبود قطعه سازگار نیست

عضوهیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس با انتقاد از شروع مجدد پیش فروش خودرو علیرغم ادامه بدعهدی‌ها ی خودروسازان گفت: عرضه خودرو با قیمت بالا به بازار با ادعای خودروسازان مبنی بر نبود قطعه سازگار نیست.
کد خبر: ۹۱۰۱۵۹۳
|
۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، امیر خجسته عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با تاکید بر اینکه افزایش قیمت خودروهای پیش فروش شده غیرقانونی است، گفت: خودروسازی به معضلی برای کشور تبدیل شده است و به علت عدم شفافیت در قراردادهای پیش فروش شده آسیب بسیاری به مردم تحمیل شد.

نماینده مردم همدان و فامنین درمجلس‌ شورای اسلامی با انتقاد از رفتار برخی خودروسازان، افزود: برخی از آنها نه تنها اموال مردم را به غارت می‌برند بلکه با رفتار گستاخانه خود به خریداران نیز بی‌احترامی می‌کنند.

ضرورت تحویل خودروهای پیش فروش شده با قیمت‌های قبلی

وی با انتقاد از مصوبه تنظیم بازار مبنی بر نحوه قیمت‌گذاری خودروهای پیش فروش شده، اظهار کرد: شرکت‌های خودروسازی باید به تعهدات خود عمل کنند آنها نمی‌توانند خودروهای پیش فروش شده پیش از شهریور ماه را به قیمت قبلی و پس از شهریور را با قیمت‌های جدید به مردم تحویل دهند.

خجسته با انتقاد از برخی از خبرها مبنی بر قیمت گذاری خودرو 5 درصد زیر قیمت بازار، خاطرنشان کرد: نباید این سیاست اجرا شود چراکه قیمت خودرو در بازار توسط دلالان و افرادی که می توانند به راحتی سوءاستفاده کنند مشخص می شود.

عضوهیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس پیشنهاد داد: قیمت خودرو باید حداکثر 5 تا 10 درصد بالاتر از قیمت تمام شده مشخص شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: اگر خریداران پیش از افزایش نرخ دلار در پیش فروش خودرو ثبت نام کردند باید قیمت خودرو براساس قیمت‌های قبلی به آنها تحویل داده شود. پیش از افزایش قیمت دلار 270 هزار نفر متقاضی دریافت خودرو بودند

شروع مجدد پیش فروش خودرو علیرغم ادامه بدعهدی‌ها

وی با انتقاد از شروع مجدد پیش فروش خودرو توسط شرکت ‌های خودروسازی، تاکید کرد: در حالیکه این شرکت‌ها به تعهدات قبلی خود عمل نکرده اند چگونه می‌توانند مجدد خودرو پیش فروش کنند.

نماینده شرکت‌های خودروسازی از بی اطلاعی مردم و نمایندگان مجلس سخن می گوید چراکه خود آنها از احتکار خودرو و مکان انبار آنها اطلاع دارند زمانی که نرخ دلار افزایش پیدا کرد بلافاصله انبارها خودرو و قطعات را خالی کرده و در سایر مکان‌ها دپو و احتکار کردند

عضوهیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس ادامه اد: نمایندگان شرکت‌‌های خودروسازی با حضور در صداوسیما صحبت‌های می‌کنند و با جملاتی مانند مردم، نمایندگان و دولت از هیچ موضوعی اطلاع ندارند اقدامات خود را توجیه می کند.

احتکار و دپو خودرو عکس العمل خودروسازان به افزایش نرخ ارز

خجسته یادآور شد: نماینده شرکت‌های خودروسازی از بی اطلاعی مردم و نمایندگان مجلس سخن می گوید چراکه خود آنها از احتکار خودرو و مکان انبار آنها اطلاع دارند. زمانی که نرخ دلار افزایش پیدا کرد بلافاصله انبارها خودرو و قطعات را خالی کرده و در سایر مکان‌ها دپو و احتکار کردند.

عرضه خودرو با قیمت بالا به بازار با ادعای خودروسازان مبنی بر نبود قطعه سازگار نیست

این نماینده مردم در محلس با طرح این پرسش که در صورتی که شرکت‌های خودروسازی از نبود قطعات گله‌مندند چگونه می‌تواند خودرو با قیمت بالا به بازار عرضه ‌کنند، گفت: در پیش‌فروش هایی که در حال انجام است شفافیت وجود ندارد چراکه نوع خودرو، زمان تحویل، قیمت و... مشخص نیست.

وی با بیان اینکه پیش فروش مجدد علیرغم عمل نشدن به تعهدات قبلی ظلم بزرگی در حق مردم است، عنوان کرد: هیچ نهاد و سازمانی به این پیش فروش‌ها نظارت نمی‌کنند در حالی که خودروسازان به تعهدات خود در سال 97 عمل نکرده‌اند چگونه می توانند برای سال 98 مجدد پیش فروش انجام دهند؟

استیضاح وزیر صمت در صورت عدم ساماندهی بازار خودرو کلید می‌خورد

عضوهیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس  در پایان تاکید کرد: در صورتی که موضوع پیش فروش‌ها، قیمت و وضعیت بازار خودرو به درستی ساماندهی نشود و وزیر صنعت، معدن و تجارت به این موضوع ورود نکند استیضاح رحمانی کلید می‌خورد.

ارسال نظرات