خبرهای داغ:
کد خبر: ۹۱۰۱۶۱۳
|
۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، به همت سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی و با حضور دبیران کارگروه های مربوطه و جمعی از مسئولان استان جلسه هیات اندیشه ورز استان خراسان جنوبی با هدف بررسی وضعیت دام استان برگزار شد.

دکتر جویبان مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی خراسان جنوبی در این نشست با اشاره به اهداف هیات اندیشه ورز و برنامه های ابلاغی سازمان به ویژه طرح اعتلای همگام با کشاورز به بیان ضرورت های ایجاد بستر توسعه کارآفرینی در حوزه دام و محصولات دامی در استان پرداخت و گفت: برنامه ریزی دقیق در این حوزه مبتنی بر اقتصاد مقاومتی یک ضرورت است.

دکتر رخشانی رئیس کارگروه اقتصادی مجمع بسیج مهندسین استان نیز با اشاره به اینکه اساس فرآیند توسعه حاشیه سود و متغیر ثابت می باشد ضرورت تنظیم الگوی مصرف متناسب با نیاز مردم را یادآور شد و گفت: ما می توانیم با رعایت الگوی مصرف جنبه کاهش خیلی از هزینه های کلی را داشته باشیم.

وی ایجاد تفاوت قیمت و قاچاق را از عوامل مهم در بحث دام استان بر شمرد و افزود برخی از عوامل دیگر همچون فرهنگ مصرف، مشکلات تولید بر شرایط اقتصادی استان تاثیر گذاشته است.

سیدمحمود هاشمی زاده  دامدارو رییس نظام صنفی شهرستان سربیشه  نیز عواملی نظیر امنیت غذایی مزیت های نسبی و صنعت دام استان و لزوم توجه ویژه به مقوله ی قیمت گزاری واقعی را مورد تاکید قرارداد.

مهندس کریمدادی نیز اقدام مناسب در جهت وارد کردن بهترین نژادهای سبک، دام دو قلو زا و برگزاری کلاس های آموزش داخل و خارج استان را یادآور شد و افزود ایجاد یک ایستگاه اصلاح نژاد در استان بسیار با اهمیت می باشد.

مهندس جادگی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان خراسان جنوبی نیز با اشاره به شرایط نامطلوب استان در بحث کمبود علوفه بر لزوم ایجاد شرکت های اصلاح نژاد دام، توزیع دام در بین اقشار مردم  و تهیه و تامین مواد غذایی دامی تاکید کرد.

دکتر اصغر زاده مدیر کل دامپزشکی استان نیز با اعلام اینکه اداره کل دامپزشکی استان از هرگونه فرآیند نظارت در دام و عوامل تولیدی و تعاونی های دامداران حمایت می کند گفت: خام فروشی در بحث شتر یک فرآیند بسیار حائز اهمیت است. و تاکید کرد فاصله قیمتی دام مولد در استان از مشکلات مهم صنعت دام در خراسان جنوبی است.

مهندس هنری مسئول سازمان بسیج سازندگی استان نیز با اشاره به برنامه ها و اقدامات قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان گفت: برنامه ریزی لازم در خصوص تامین خوراک دام در مناطق هدف صورت گرفته است.

گفتنی است در پایان جلسه حجت الاسلام والمسلمین نوفرستی مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصار الرضا (ع) استان روند رو به رشد استان در حوزه اقتصادی را بسیار مهم دانستند و بر لزوم توجه واهتمام ویژه برای برطرف شدن مشکلات موجود استان تاکید کردند. ایشان با بیان اینکه بنا به فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) باید تهدید­ها را به فرصت تبدیل کنیم افزودند، قطعا دشمنان در جنگ اقتصادی پیش رو هم با شکست روبرو می­شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها