خبرهای داغ:
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اینکه یک دبیرخانه برای همه قلمرو‌های فرهنگی طرح تدوین کند، غیرممکن است؛ باید دستگاه‌های مختلف ایده‌ها و پیشنهادات خود را در قالب لایحه به شورای عالی انقلاب فرهنگی بدهند.
کد خبر: ۹۱۰۱۶۳۴
|
۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
ارائه ایده‌ها و پیشنهادات دستگاه‌ها در قالب لایحه به شورای عالی انقلاب فرهنگی
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین سید سعید رضا عاملی پیش از ظهر امروز در دیدار آیت‌الله اعرافی با اشاره به لزوم پاسداری از ارزش‌ها در ایران اظهار کرد: حفظ و حراست از ارزش‌های محلی و ملی اهمیت دارد، همچنین بین جامعه شی و جامعه انسانی تفاوت وجود دارد و صنعت توان اداره جامعه انسانی را ندارد.

وی ادامه داد: شهر قم بین المللی‌ترین شهر ایران است و این شهر از ظرفیت بسیار غنی در زمینه اسناد نویسی بالادستی برخوردار است، ظرفیت‌های شهر قم باید مورد توجه نهاد‌های فرهنگی و مدیران کشور قرار بگیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: از جمله اولویت‌های این شورا در آینده نهادینه کردن همکاری‌ها با حوزه علمیه است.

عاملی ظرفیت حوزه را بسیار عظیم دانست و تصریح کرد: تحول در حوزه کار سختی است، اما به مراتب تحول در حوزه راحت‌تر از دانشگاه است و در نهاد دانشگاه تحول به راحتی صورت نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: اینکه یک دبیرخانه برای همه قلمرو‌های فرهنگی طرح تدوین کند، غیرممکن است و از این به بعد باید دستگاه‌های مختلف ایده‌ها و پیشنهادات خود را در قالب لایحه به شورای عالی انقلاب فرهنگی بدهند، ۴۰ دستگاه مختلف در کشور با شورای عالی انقلاب فرهنگی در ارتباط هستند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: باید سند‌هایی که در کشور تدوین می‌شود، قابلیت اجرا داشته باشد. نیاز به یک سند مرجع برای حوزه‌های علمیه در کشور داریم، پراکنده کاری در این زمینه مشکل ایجاد می‌کند، یک سند مادر گاهی بیش از ۱۰۰ سال قابلیت ارجاع به خود را دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها