تشریح برنامه‌های هفته قرآن و عترت در لرستان/۲ نمایشگاه تخصصی قرآن و عترت برپا می‌شود

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: نمایشگاه کتاب و نرم افزار حوزه قرآن و عترت باعرضه دو هزار عنوان کتاب و نرم افزار و نمایشگاه تخصصی آثار هنری جشنواره‌های قرآن و عترت در حاشیه مراسم در بروجرد برپا می‌شود.
کد خبر: ۹۱۰۱۶۶۵
|
۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، منصور احمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته قران و عترت لرستان برگزار شد با اشاره به برگزاری یک رویداد فرهنگی؛ هنری و دینی در لرستان، اظهار داشت: همه هنرمندان لرستان دینی هستند و اشتیاق زیادی به خلق اثر دینی و قرآنی دارند و به جشنواره هفته قران و عترت لرستان نیز آثار بسیار خوبی با سطح کیفی بالایی به دبیرخانه ارسال‌شده است.

 

وی بابیان اینکه در حوزه ادبیات دینی و خوشنویسی رشد خوبی داشته‌ایم، افزود: هفته قرآن و عترت با فراخوان 14 رشته شعر، داستان کوتاه، خوشنویسی، تذهیب، نقاشی خط، پوستر، عکاسی، مناجات خوانی، فیلم کوتاه، صنایع‌دستی، تعزیه‌خوانی، نمایشنامه‌نویسی و تئاتر صحنه‌ای آغاز به کارکرد که 800 اثر هنری نفیس و گرانقدر به دبیرخانه استان رسید که در هفته قران و عترت به نمایش گذاشته می‌شوند.

 

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به برگزاری برنامه‌های هفته قرآن و عترت لرستان از ششم تا دوازدهم بهمن‌ماه سال جاری اظهار داشت: در این هفته از برگزیدگان جشنواره‌ها و مسابقات مختلف حوزه قرآن و عترت تجلیل به عمل می‌آید.

 

وی بیان کرد: آیین گرامیداشت مروج القرآن حاج «غلامحسین وجودی» چهره قرآنی برجسته لرستان بنیان‌گذار کلاس های قران در استان و بسیاری از اساتید قرآن استان شاگرد او بوده اند، در قالب آیین اختتامیه هفته قرآن و عترت ۱۰ صبح روز چهارشنبه دهم بهمن‌ماه در سالن دکتر زرین‌کوب بروجرد برگزار می‌شود.

 

احمدی تصریح کرد: بعد از آیین اختتامیه هفته قرآن و عترت لرستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این استاد بزرگوار، مزار وی نیز عطرافشانی می‌شود.

 

وی بابیان اینکه احتمالا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه برنامه‌های هفته قرآن و عترت لرستان در بروجرد حضور یابد، تصریح کرد: در این مراسم از چهره‌های برتر قرآنی لرستان تجلیل می‌شود؛ نمایشگاه کتاب و نرم افزار حوزه قرآن و عترت باعرضه دو هزار عنوان کتاب و نرم افزار و نمایشگاه تخصصی آثار هنری جشنواره‌های قرآن و عترت در حاشیه مراسم در بروجرد برپا می‌شود.

 

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به اینکه برنامه‌های هفته قرآن و عترت نیز با شعار «قرآن و عترت چشمه سار فرهنگ و هنر ناب» برگزار می‌شوند، گفت: آیین افتتاحیه برنامه‌های هفته قرآن و عترت، ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ششم بهمن‌ماه در سالن شهید آوینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌آباد به همراه تجلیل از ۱۴ دبیر و ۳۶ داور جشنواره‌های قرآنی استان، برگزار می‌شود.

 

وی عنوان کرد: با همکاری اداره کل تبلیغات اسلامی لرستان، اوقاف و امور خیریه، آموزش‌وپرورش و سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان ۱۲ محفل جامع قرآنی با اولویت مناطق محروم را طراحی کرده ایم که در طول هفته قرآن و عترت در شهرستان‌های لرستان برگزار می‌شود.

 

احمدی با اشاره به اینکه جشنواره شعر هفته قرآن و عترت نیز به میزبانی شهرستان کوهدشت و روز یکشنبه هفتم بهمن‌ماه برگزار می‌شود، یادآور شد: در حاشیه این جشنواره یک کارگاه تخصصی ادبیات آیینی با تاکید بر چهره حضرت فاطمه زهرا (س) در سلسله و دلفان برگزار می‌شود.

 

وی بابیان اینکه دیدار با خانواده شهدای قرآنی لرستان از دیگر برنامه‌های هفته و قرآن و عترت است، تصریح کرد: در بخش جشنواره تئاتر هفته و قرآن و عترت ۱۲ نمایش به دبیرخانه جشنواره رسید که ۳ اثر برتر آن‌ها در هفته قرآن و عترت در بروجرد اجرای عمومی می‌شوند.

 

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با تاکید بر اینکه در مجموع ۶۷ برگزیده مسابقات و جشنواره‌های مختلف قرآن و عترت به همراه ۱۰ چهره برتر قرآنی استان در این هفته تجلیل می‌شوند، افزود: نشست تخصصی مدیران موسسات و جامعه قرآنی لرستان با معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر برنامه‌های در دستور کار است.

 

احمدی به برگزاری هفدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم نیز اشاره کرد و گفت: این آزمون 9 اسفندماه در 18 رشته تخصصی حفظ قران کریم، مفاهیم معارف قرآن و اهل بیت (ع) و آموزش‌های الکترونیکی برگزار می‌شود.

 

وی با اشاره به اعطای مدرک کشوری به افراد برگزیده در این ازمون، افزود: زمان ثبت‌نام و شرکت در این آزمون از اول دی‌ماه تا 5 بهمن‌ماه است که تاکنون دو هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند، اما پیش‌بینی ما این است که این تعداد به 3 تا 4 هزار نفر افزایش یابد چراکه تجربه نشان داده در روز های پایانی تعداد متقاضیان ثبت‌نام بیشتر می‌شود.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات