رئیس کل دادگستری خراسان رضوی تاکید کرد:

لزوم حفظ استقلال دستگاه قضایی

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی در جمع مسئولان قضایی، نظامی و انتظامی استان بر لزوم حفظ و رعایت استقلال دستگاه قضایی تأکید کرد.
کد خبر: ۹۱۰۱۷۲۰
|
۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام والمسلمین مظفری در مراسم تودیع و معارفه دادستان نظامی استان در محل سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در مشهد اظهار داشت: با اشاره به جایگاه والا و اهمیت قوه قضائیه بعنوان مهمترین رکن حاکمیتی نظام اسلامی افزود: یکی از مهمترین وجوهی که باید مورد توجه آحاد جامعه به ویژه مسئولان محترم قرار گیرد رعایت شئون و حفظ استقلال دستگاه قضایی است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به آیات، روایات و بیان بزرگان و ائمه معصومین (علیهم السلام) گفت: شأن قضا و جایگاه آن؛ جایگاه انبیاء الهی است و برهمین اساس وظیفه‌ای بسیار خطیر بر دوش قضات و خادمان به مردم در دستگاه قضایی قرار داشته و جامعه انتظار بسیار بالایی از این مجموعه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری با اشاره به برخی از آیات و روایات خاطر نشان کرد: با این شأن و جایگاه ذکر شده برای قوه قضائیه؛ ایراد خدشه به دستگاه قضایی شرعاً و قانوناً جایز نیست؛ حال آنکه انتظار می‌رود تمامی سازمانها، دستگاه‌ها و مسئولان از اقدامات دستگاه قضایی در زمینه اجرای قانون و احکام الهی پشتیبانی و حمایت نمایند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با تقدیر از اقدامات انجام شده در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان گفت: بحمدالله با مدیریت مطلوب این مجموعه شاهد استقرار نظم و قانون مندی خوبی در این حوزه هستیم و دادستان نظامی محترم نیز نقش بسزایی در استقرار این وضع مطلوب ایفا کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری شورای قضایی استان را مجموعه‌ای از سازمان‌های دلبسته به نظام دانست که در یک حرکت هماهنگ به ویژه در سال‌های اخیر گام‌های مؤثری در جهت ارائه خدمت به مردم شریف و بزرگوار برداشته اند.

در این مراسم همچنین محمود صفری معاون قضایی و حقوقی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح کشور ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در مجموعه قضایی استان خراسان رضوی؛ به بیان سیاست‌های این سازمان در جهت اجرای برنامه‌های کلان دستگاه قضایی پرداخت.

گفتنی است؛ در این مراسم ضمن تقدیر از زحمات و خدمات جناب آقای خاکشور و تبریک انتصاب جدید ایشان؛ جناب آقای مهدی اخلاقی بعنوان دادستان جدید نظامی استان معرفی شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها