امام جمعه موقت تهران گفت: اگر اکنون شاهدیم که برخی از افراد ناکارآمد در این کشور مسئولیت دارند، به خاطر انتخاب اشتباه ما است
کد خبر: ۹۱۰۱۷۲۴
|
۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز؛ آیت الله صدیقی در ویژه برنامه شب شهادت بی‌بی دو عالم حضرت زهرا (س) که امشب با حضور گسترده زائران در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، عنوان کرد: امام رضا (ع) در نیشابور روایتی را فرمودند که درس بزرگی را در زمینه توحید و ولایت به بشریت می‌آموزد، ایشان در بین جمع مردم فرمودند که «کَلِمَةُ لا إلهَ إلّا اللّهُ حِصنی فَمَن دَخَلَ حِصنی اَمِنَ مِن عَذابی بِشُروطِها وَ أنَا مِن شُروطِها».

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: حضرت رضا (ع) در این روایت گوهربار، توحید و ولایت را به عنوان شرط هدایت معرفی کردند، لذا کسی که اهل دزدی از بیت المال است، یا پُست و مقامش را از توحید محوری مقدم‌تر می‌داند در صراط مستقیم گام بر نمی‌دارد.

وی اظهار کرد: حسد، تکبر، بخل و حرص از رذائل اخلاقی به‌شمار می‌رود که روح انسان را مکدر کرده و نمی‌گذارد انسان به مقام‌های عالی عبودیت دست یابد.

صدیقی گفت: انجام امور تشریعیِ الهی زمینه رشد و پیشرفت را برای بشریت ایجاد می‌کند حال اگر ما عمل به شریعت را کنار گذاشتیم یقینا گمراه خواهیم شد و در مسیر رشد به سرگردانی دچار می‌شویم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه مومنان واقعی اهل توبه نصوح هستند، ابراز کرد: اگر اکنون شاهدیم که برخی از افراد ناکارآمد در این کشور مسئولیت دارند، به خاطر انتخاب اشتباه ما است، اگر درست انتخاب کنیم، یقینا به مشکل برنخواهیم خورد.

وی در ادامه به آیه تطهیر اشاره کرد و گفت: اهل بیت (ع) طهارت علی الاطلاق دارند یعنی هیچ‌گاه غباری در وجود ایشان نمی‌نشیند که حجاب بین ایشان و خدا باشد.

صدیقی با تاکید بر اینکه همه اعمال اهل بیت (ع) جلوه خدایی دارد، گفت: خدای متعال در آیه تطهیر در وصف اهل بیت (ع) می‎فرماید «إِنَّما یُریدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهیراً»؛ این نوع طهارتی که در این آیه آمده به دلالت کلمه «إِنَّما» حضرت ابراهیم (ع)، حضرت موسی (ع)، حضرت عیسی (ع) و حضرت نوح (ع) هم ندارند. بلکه این نوع از طهارت فقط اختصاص به اهل بیت (ع) دارد.

گفتنی است، در ادامه این مراسم مهدی سلحشور و جواد مشکی‌باف به مدیحه‌سرایی و روضه‌خوانی پرداختند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها