خبرهای داغ:
مسئول بسیج جامعه زنان سپاه آذربایجان شرقی در گفتگو با بسیج:
مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه عاشورا با بیان این که سبک زندگی اسلامی نقش مهمی در ترویج اقتصاد مقاومتی جامعه دارد، گفت: زنان بسیجی در این زمینه باید به عنوان الگو و پرچمدار عمل کنند.
کد خبر: ۹۱۰۱۷۸۱
|
۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲

منصوره کیانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی با تاکید به این که زنان مدیریت خانواده را بر عهده دارند، پرهیز از هرگونه چشم هم چشمی، مصرف گرایی، تچمل گرایی و استفاده از کالاهای خارجی را که نمودی از تهاجم فرهنگی است از مهمترین مولفه ها برای سبک زندگی و ساده زیستی عنوان کرد.

وی استفاده از تولیدات ایرانی را در ترویج فرهنگ ایرانی و حمایت از تولید داخلی یک وظیفه ملی برشمرد و اظهار کرد: با حمایت از تولید داخلی به یقین اقتصاد جامعه پیشرفت کرده و خانواده ها از برخی تنش ها رها می شوند.

کیانی دین اسلام را بهترین برنامه برای زندگی خانوادگی و جامعه عنوان کرد و افزود: در دین اسلام به پرهیز از اسراف تاکید شده است چرا که در سایه همین اسراف ها خانواده ها دچار اختلاف و تنش شده و به تبع آن جامعه نیز شاهد برخی از معضلات و آسیب های آن می شود.

مسئول سازمان بسیج جامعه زنان سپاه عاشورا آموزش ساده زیستی و پرهیز از مصرف گرایی را به کودکان و نوجوانان در نهاد خانواده توصیه کرد و ادامه داد: اگر فرزندان در خانواده با این فرهنگ تربیت شوند جامعه شاهد افرادی فرهنگ مدار می شود که در اثر این فرهنگ اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی اسلامی که ارتباطی تنگاتنگ باهم دارند محقق می شود.

وی کاهش برخی از فشارهای متعدد در خانواده ها، ازدواج آسان، پرهیز از برگزاری مراسم های پر هزینه، کم شدن بی بند و باری و بسیاری دیگر از معضلات اجتماعی را از اثرات تحقق اقتصاد مقاومتی و ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه دانست که زنان نقش مهمی در این خصوص داشته و می توانند در تحقق آن ایفا کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها