اختصاص ۳۲ میلیارد تومان برای توسعه بندری مکران

امسال ۳۲ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بندری سواحل مکران اختصاص یافت.
کد خبر: ۹۱۰۱۸۲۰
|
۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۷

 

 

 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان، مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: این اعتبارات برای تعمیرات اساسی اسکله بندرجاسک، ساخت نخستین ساختمان مرجع دریایی و شبکه اطفاء حریق هزینه می‌شود.
سید حمیدرضا حسینی پیش بینی کرد تعمیر و ساخت این طرح‌ها در مدت ۲۴ ماه به پایان برسد.
وی گفت: قابلیت پهلوگیری شناور‌های بزرگ و مسافری هدف از اجرای این طرح است.
مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: ساختمان مرجع دریایی جاسک که نخستین ساختمان مرجع دریایی کشور است با اعتبار ۲ و نیم میلیارد تومان و زیر بنای هزار و ۵۰۰ متر مربع ساخته می‌شود.
حسینی افزود: این ساختمان که واحد مراقبت و ترافیک دریایی جاسک و تیم واکنش سریع درآن مستقر می‌شود، به همه شناور‌های عبوری از دریای عمان، خدمات رسانی می‌کند.
معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ایران نیز در این مراسم گفت: در آینده‌ای نزدیک بندرجاسک به یکی از هاب‌های منطقه تبدیل می‌شود.
هادی حق شناس افزود: باتوجه به عمیق بودن دریای عمان و سواحل جاسک، امکان پهلوگیری شناور‌های بزرگ به راحتی فراهم می‌شود.
معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ایران گفت: اکنون کشتی‌های بزرگی با ظرفیت بیش از ۲۰ هزار teu در دنیا طراحی و ساخته می‌شود که به راحتی قابلیت تخلیه و بارگیری در بندر جاسک دارد.
حق شناس گفت: در دیگر بنادر بزرگ کشور مانند شهید رجایی و امام خمینی فاصله ساحل تا نقطه پهلوگیری کشتی‌های بزرگ، با لایروبی‌های فراوان و هزینه‌های بالا امکانپذیر است، اما این قابلیت در سواحل جاسک به صورت طبیعی وجود دارد.
ارسال نظرات