خبرهای داغ:
در دومین کنگره ملی دوسالانه شعر آیینی واعظ قزوینی مطرح شد:
دوسالانه شعر آیینی واعظ قزوینی و آیین نکوداشت استاد علی موسوی گرمارودی با هدف تولید محتوا در حوزه شعرآیینی برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۱۸۶۹
|
۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسبج قزوین دومین کنگره ملی دوسالانه شعر آیینی واعظ قزوینی و آیین نکوداشت استاد علی موسوی گرمارودی با حضور آیت اله عابدینی، عبدالمحمد زاهدی و مدیران تبلیغات اسلامی استان و استاد گرمارودی در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.
حجت الاسلام نعمت اللهی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به جایگاه استان قزوین بیان کرد:سرزمین قزوین دارای پیشینه کهن به در ازای تاریخ و سرزمینی با فراز و نشیبهای تاریخی مختلف، صاحبنظران بزرگی را به دنیای اسلام و جهان عرضه کرده است.
وی گفت:قزوین دارای مکاتب ششگانه بلکه هفتگانه معماری، خطاطی، نگارگری، شعرآیینی، تعزیه و تفکیک می باشد که مورد توجه انذیشمندان و صاحبنظران قرار گرفته است.
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد:ما به دنبال احیای این مکاتب بودیم اما سه مکتب عملا متولی پیدا کرد که شامل معماری،خطاطی و شعر آیینی ست که سازمان تبلیغات اسلامی متولی آن بود.
این مسوول با اشاره به شخصیت سالک قزوینی توضیح داد: شخصیت سالک شخصیتی کم نظیر بوده و می توان گفت با توجه به اشعار به جای مانده از او، حافظ زمان خود بوده است.
حجت الاسلام نعمت اللهی عنوان کرد:دوسالانه ای با هدف تولید محتوا در حوزه شعرآیینی ایجاد شد که بسیاری از صاحبنظران همچون رهبرمعظم انقلاب نسبت به این موضوع و شخصیت سالک نگاه خاصی دارند.
این مسوول یادآور شد: بنا شد در این دوسالانه هربار به یک شخصیت خاص بپردازیم که امسال سالک قزوینی مورد توجه قرار گرفته است.
نعمت اللهی ابراز کرد: ایشان از شخصیتهای تاثیرگذار استان می باشد. وی عارف و سالک الی الله بوده و مثنوی هفت شهر او مشهور می باشد.
وی افزود:امیدواریم دوسالانه پایه داری در استان برقرار گردد و توقع ما این است که صاحب نظران استقبال بیشتری نسبت به سایر اقشار در این گونه برنامه ها داشته باشند.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها