تجلیل کانون‌های استادی بسیج دانشگاه‌های کشور از دکتر عبدالحسین خسروپناه
مجتبی زارعی رییس سازمان بسیج اساتید کشور با انتشار نامه‌ای به استاد دکتر عبد الحسین خسرو پناه، از تلاش‌های هفت ساله ایشان در مدیریت مؤسسه حکمت و فلسفه ایران قدر دانی کرد.
کد خبر: ۹۱۰۱۸۷۳
|
۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج ، دکتر مجتبی زارعی رییس سازمان بسیج اساتید دانشگاهها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور به نمایندگی از ۷۲۰ کانون استادی در دانشگاه های سراسر کشور با انتشار نامه‌ای به استاد دکتر عبدالحسین خسرو پناه، از تلاش‌های هفت ساله ایشان در مدیریت مؤسسه حکمت و فلسفه ایران قدر دانی کرد. 

متن نامه به شرح زیر است:

 

حضور استاد محترم حجت­الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر عبدالحسین خسروپناه

سلام علیکم

تمدن میراثی است که از تلاش مداوم انسان­‌ها برای تدبیر حیات اجتماعی از نسلی به نسل دیگر منتقل می‌­شود ، از سویی زمینه‌­سازی برای نیل به تمدن نوین اسلامی از غایات انقلاب اسلامی بوده است ؛ گو این که تمدن اسلامی محصول مراتب تکاملی انقلاب اسلامی در امّت‌­سازی، دولت‌­سازی و جامعه‌­سازی خواهد بود. اکنون که در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی قرارداریم اهل حکمت به پیروی از معمار کبیر انقلاب؛ حکیم متأله حضرت امام خمینی قدس سرّه الشریف در تلاش هستند تا از حکمت الهی برای رشد این تمدن استفاده شایسته نمایند.

جناب عالی این توفیق را داشته‌­اید که طی سال­‌های حیات علمی خویش، در مراکز علمی مختلف، به ویژه دانشگاه‌­ها، مدافع و مروّج ایده علوم انسانیِ حِکمی و کاربست حکمت برای اعتلای تمدن اسلامی باشید، نقش شما در بسط و ترویج این گفتمان بر دوست و دشمن پنهان نیست کما‏این‏که خدمات شما در «حمایت از کرسی­‌های نظریه‌­پردازی، نقد و مناظره» نیز با فراهم­ نمودن فضای «آزاداندیشانه» شایسته تقدیر فراوان است؛ گو این که امروزه کرسیهای نظریهپردازی تابع هیچ خط قرمزی جز روش شناسی و زبان علمی نیست، اما آنچه بیش از همه بایسته قدردانی است، پژوهش­‌ها و نوآوری‌هایِ حکمی و فلسفی شما در «فلسفه علوم انسانی اسلامی» و به ویژه «الگوی حکمی و اجتهادی» است که بنیانی دیگر برای حرکت در مسیر تولید علوم انسانیِ حکمی، مقوّم و شکوفایی هرچه بیشتر اندیشه تمدن نوین اسلامی فراهم نموده است.

تلاش فراوان و مجاهدت خالصانه شما در مسئولیت­‌های مختلف از «مرکز مطالعات و تحقیقات حوزه علمیه قم»، «پژوهشکده حکمت و دین‌­پژوهیِ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی»، «هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره» و نیز «مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران» نشان داد که جناب عالی علاوه بر نگاه دانشی، مدیری پرتوان برای پیگیری مأموریت‌­های سازمانی و ارتقای جایگاه مراکزی هستید که در آن خدمت می­‌کنید.

پس از دوره خدمات ارجمند استاد عالی مقام جناب آقای دکتر غلامرضا اعوانی، هفت سال تلاش تکمیلی جناب عالی برای ارتقای جایگاه و پژوهش­‌های مؤسسه حکمت و فلسفه ایران با حرکت بخشی و ایجاد شتاب در پژوهش‌های مورد نیاز در حکمت شاهد این امر است. انجام طرح‌های پژوهشی کلان از یک سو و تلاش برای معرفی و بررسی اندیشه‌­ها و آراء حکمی و فلسفی مختلف در آیینهای علمی گوناگون و پُرشمار حول موضوعات مرتبط در دوره شما، نشان از توان مدیریتی و نگاه آزاداندیشانه­ به کار گرفته شده دارد؛ ضمن این‏که این که شرایطی مناسب برای رییس محترم جدید فراهم نموده تا با شتابی بیشتر به مأموریت­‌های محول از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و متحقق ساختن مطالبات متعالی اهالی محترم حکمت و فلسفه بپردازد. البته از سوابق حکمی، اسلامی و متعهدانه جناب آقای دکتر ذکیانی نیز انتظاری جز این نیست که راه آینده موسسه حکمت و فلسفه ایران همچنان از موضع حکمت، ره‌­آموز تمدن نوین اسلامی باشد.

همچنین حضور شما در دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان معاون علوم انسانی و هنر نیز نویدبخش آینده‌­ای شایسته‌­تر برای جامعه علوم انسانی و به صورت خاص آن دانشگاه محترم و تحول خواه است. امید آن­که در پناه توجهات حضرت حق جلّ اسمه و عنایات حضرت صاحب الامر عجل الله فرجه؛ ذیل برکات وجودی نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر حکیم انقلاب اسلامی خدمات پربرکت شما تداوم یابد.

به این وسیله، این جانب به نمایندگی از ۷۲۰ کانون استادی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور، مراتب سپاسشان را از زحمات جناب عالی تقدیم می‌نماید.

 

                                                                  مجتبی زارعی

                                                            رئیس سازمان بسیج اساتید دانشگاه­‌ها

                                                             مراکز آموزش عالی و پژوهشی کشور

ارسال نظرات