رئیس سازمان بسیج اساتید کشور صبح امروز در دانشگاه پیام نور به ایراد سخنرانی پرداخت.
کد خبر: ۹۱۰۱۸۸۵
|
۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج ، در نشست امروز شورای مرکزی بسیج اساتید کشور که  با حضور مسئولان کانون‌های بسیج اساتید پیام نور سراسر کشور و دانشگاه‌های تهران برگزار شد، دکتر زارعی ضمن خیرمقدم به مدعوین گفت: سازمان بسیج اساتید کشور بنا دارد جلسات شورای مرکزی خود را به صورت نوبه‌ای در دانشگاه‌های بزرگ کشور برگزار کند. تاکنون جلساتی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی و بسیج اساتید تهران بزرگ برگزار شده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس در ادامه گفت: پس از وقوع انقلاب اسلامی، تئوری‌های مختلفی برای مدیریت کشور مطرح شد و از همان زمان، جریان تکنوکرات خطری برای حرکت پرشتاب انقلابی محسوب می‌شد.

وی در ادامه خطاب به نظریه‌پردازان مرتجع در برابر انقلاب زنده و پرظرفیت ایران این پرسش را مطرح کرد که چه شده است که تلاش می شود شعارهای انقلابی در این مقطع حساس تقلیل یابد؟ فرزندان انقلاب نه سببیت را می‌پذیرد، نه شیئیت را.

دکتر زارعی همچنین تاکید کرد: از زمانی که جریان تکنوکرات در سده اخیر ظرفیت‌ها را سرکوب کرده است، متاسفانه جریان علمی در درون دانشگاه، مسیری اداری پیدا کرده است.

آیا جنبشی در دانشگاه برای بر دوش گرفتن بار انقلاب و تحقق اهداف انقلاب وجود ندارد؟ به نظر می‌رسد در مقطع زمانی فعلی، باید مسیر فعلی را تغییر داد و به جنبش استادی رسید.

رییس سازمان بسیج اساتید کشور سپس ضمن تأکید بر اولویت داشتن آئین گرامیداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی در سطح استانی گفت: در استان‌ها ظرفیت‌های بسیار غنی وجود دارد که توسط جریان قوم‌گرا و تکنوکرات سرکوب می‌شود.

آیا جریان انقلابی نمی‌تواند این ظرفیت‌ها را کنترل و هدایت کند؟

وی در ادامه در تبیین این مطلب گفت: چطور امنیت در کشور مردم‌پایه شده است، آیا توسعه نمی‌تواند مردم‌پایه شود؟ توسعه باید از درون استان‌ها بجوشد.

رهبر معظم انقلاب نیز درباره این اشخاص فرمودند: افراد باصطلاح تکنوکرات!

از ابتدای انقلاب بنا بود کشور با ابزار علم، مدیریت شود؛ اما پس از گذشت چهل سال، متاسفانه همچنان کشور در گروگان نفت است!

آیا ما نباید برنامه ایجابی ارائه دهیم؟ ما نمی‌توانیم منتظر باشیم تا دولت در سطح ملّی و استانی برنامه جدیدی ارائه دهد.

دکتر زارعی در پایان تصریح کرد: ما در دهه شصت توانستیم بروکراسی اداری را دور بزنیم. الآن هم حتماً می‌توانیم این کار را انجام دهیم. ازاین‌رو مطالبات جنبش استادی باید شکل بگیرد و ادامهٔ کار دهد.

ارسال نظرات