فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) البرز:
سردار مولایی گفت: مربیان آموزش سپاه و بسیج پایه گذار یک نهضتی شدند که امروز پس از 40 سال عقبه و حاصل آن را می بینیم.
کد خبر: ۹۱۰۱۹۲۹
|
۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳

مربیان آموزش سپاه پایه گذار یک نهضت شدندبه گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سردار سرتیپ دوم پاسدار سید یوسف مولایی روز یکشنبه در یادواره مربیان آسمانی که همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در کانون شهید سبحانی سپاه کرج برگزار شد، افزود: اکنون پس از 40 سال از گذشت پیروزی انقلاب اسلامی مربیانی را در سپاه و بسیج داریم که به عنوان بهترین مربیان برندهای آموزشی دنیا هستند.


وی اظهار داشت: اکنون در حوزه موشکی استاد مبرز این کار هستیم و آمادگی داریم تا در سوریه نیز آموزش دهیم.
وی گفت: نخستین چیزی که در آموزش، مربی و مربیگری به ذهن انسان خطور می کند آیه شریفه «اقراء باسم ربک الذی خلق» است.


مولایی ادامه داد: آموزش جزء مسایل لاینفک زندگی انسان از بدو خلقت بوده و خواهد بود.


وی بیان داشت: در دنیا دیده می شود که فارغ از نوع، جنس فعالیت، ابزار و نیازهای آموزشی، تجهیزات و امکانات یکی از ابزار پیشرفت انسان است که در جنگ این ملزومات نیازش دوچندان می شود.


فرمانده سپاه البرز افزود: آن هم در کشوری که فورا پس از پیروزی انقلابش جنگ داخلی و بعد جنگ خارجی را می بیند.


وی اظهار داشت: در این میان بسیج نونهالی بیش نیست با توطئه های متنوع و متکثر و این سیستم باید از خود دفاع کند که این دفاع بدون آموزش میسرنیست تا بتواند در مقابل این توطئه ها بایستد.


وی گفت: آموزش را تعدادی از بسیجیان سپاهیان جوان تشکیل دادند که با کمترین تجهیزات آموزش را برای بچه های سپاه و بسیج شروع کردند و با کمترین تجهیزات جنگ را اداره کردند.


مولایی ادامه داد: این جوانان ترکیب مبارکی از یادگیری و یاددادن را در کنار شجاعت، ایثار، صبر و صلابت قرار داد تا آموزش سپاه و بسیج شد.


این جانباز هشت سال دفاع مقدس و جانباز مدافع حرم افزود: این جوانان که با جان و دل کار بزرگی را شروع کردند، ایثار و گذشت داشتند.


فرمانده سپاه البرز گفت: این جوانان و مربیان آراسته، سختگیر و سخت کوش بودند ولی به همان میزان مهربان و دوست با متربیان بودند؛ مومن و متوکل بود و حریص به یاد دادن بودند؛ ضمن اینکه صبور، پرتوان و قوی بودند.


وی افزود: مربیان آن زمان هم مربی اخلاق بود و هم مربی انتقال آموزش ها بودند.


نخستین یادواره تخصصی 54 شهید رسته آموزش سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز با حضور مسئولان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران برگزار شد.

ارسال نظرات