از دو بهمن ماه؛

تبریز میزبان نخستین طرح نمایش‌های دانش آموزی خواهد بود

نخستین طرح نمایش‌های دانش آموزی دوم بهمن ماه سال جاری در تبریز آغاز به کار خواهد کرد.
کد خبر: ۹۱۰۱۹۶۰
|
۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، نماینده طرح ندا در آذربایجان شرقی در جمع خبرنگاران با ارائه برنامه‌های طرح نمایش‌های دانش‌آموزی، اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای بین مسئولان طرح ندا با آموزش و پرورش آذربایجان شرقی امضا شده تا آن ها سازمان را در اجرای برنامه‌های فرهنگی همراهی کنند.
علی‌اکبر افتخار ادامه داد: در اجرای فیلم‌ها، مراکز مختلفی مشارکت دارند که از جمله آنها می‌توان به پردیس سینمایی ستاره باران و فرهنگسرای الغدیر تبریز اشاره کرد. طرح ندا کشوری است و برای نخستین بار در تبریز برگزار می‎شود.
مدیر اجرایی طرح ندا در کشور نیز ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری این طرح در تبریز برای نخستین بار، عنوان کرد: اگر همراهی دستگاه‌های مختلف و مسئولان شهر تبریز نبود، این اتفاق خوب نمی‌توانست به تنهایی در این شهر شکل بگیرد.
ناصر باکیده، با اشاره به منابع تامین بودجه طرح نمایش‌های دانش‌موزی، خاطرنشان کرد: بلیت فیلم‌های به نمایش گذاشته شده با مساعدت تهیه کننده اثر، به صورت نیم بها به فروش می‌رسد و نصف بهای بلیت می‌تواند منبع درآمدی هم برای ما باشد.
مدیر گروه فرهنگی و هنری آموزش و پرورش آذربایجان شرقی شرقی راجع ‌به تفاهم‌نامه همکاری این مجموعه با متولیان طرح ندا، گفت: یکی از رویکردهای اصلی آموزش و پرورش، تربیت و مهارت آموزی است. برگزاری مسابقات فرهنگی در استان هم یکی از ماموریت های رسمی اداره آموزش و پرورش به حساب می‌آید. رویکرد ما بر مبنای نشاط در مدارس است که این کار با نمایش فیلم‌های مناسب برای دانش‌آموزان محقق می‌‎شود.
فنایی افزود: یک تفاهم‌نامه سه ساله بین آموزش و پرورش با متولیان طرح نمایش‌های دانش‌آموزی منعقد شده و فیلم‌های این طرح در همه مدارس به نمایش گذاشته می‌شود. من اطمینان می‌دهم که فیلم‌های خوبی برای دانش‌آموزان به نمایش گذاشته خواهد شد.
وی ادامه داد: طرح‌های مشابه طرح ندا در سال‌های گذشته هم اجرا شده، اما تفاوتی که طرح ندا با سایر طرح‌ها دارد، این است که این بار فیلم وارد متن مدرسه شده و ه دنبال تربیت و الگودهی به دانش‌آموزان است.

تهیه کننده و کارگردان سینما هم در ادامه این نشست خبری، درباره برگزاری طرح نمایش‌های دانش‌آموزی، تصریح کرد: امسال برای اولین بار است که این طرح به صورت نظام‌مند برگزار می‌شود و آموزش و پرورش هم باید روی آن نظارت داشته باشد. تبریز شهر اولین‌هاست و برای اولین بار هم طرح ندا در آن برگزار می‌‎شود.
وحید نیکخواه آزاد، افزود: برای برگزاری طرح ندا در شهر تبریز همه درها به روی ما باز بود و شور و اشتیاق خاصی در بین مسئولان این شهر برای میزبانی از نمایش‌های دانش‌آموزی وجود داشت.
این تهیه‌کننده سینما راجع‌به ضعف‌های فیلم کودک و نوجوان، یادآور شد: متاسفانه در سال‌های گذشته فیم‌های در حوزه کودک تولید شده که بچه‌‎ها حوصله تماشا کردن آن را ندارند. در طرح ندا، محتوای فیلم و جذاب بودن آن اهمیت دارد.

طرح ندا (نمایش‌های دانش‌آموزی) به نمایش فیلم‌های سینمایی مرتبط با دانش آموزان ویژه گروه‌های سنی کودک و نوجوان خواهد پرداخت و در مجتمع‌های سینمایی مختلف تبریز به نمایش درخواهد آمد.
افتتاحیه طرح ندا از ساعت 10 صبح دوم بهمن ماه با نمایش فیلم «سوم شخص غایب» در پردیس سینمایی ستاره باران تبریز برگزار خواهد شد. موضوع این فیلم درباره تنبیه بدنی کودکان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار