خبرهای داغ:
استاد حوزه و دانشگاه:

فلسفه وجودی نماز شکستن تکبر انسان است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: خدا نماز را قرار داد تا تکبر را از انسان بگیرد. اگر با خواندن نمازنتوانیم تکبر را دور سازیم به اصل فلسفه وجودی نماز توجه نکردیم.
کد خبر: ۹۱۰۱۹۶۵
|
۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، مراسم عزاداری ایام فاطمیه از سوی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در مسجد شیخ الاسلام برگزار شد.
حجت الاسلام سبحانی استاد حوزه و دانشگاه ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) در این مراسم اظهار کرد: حضرت زهرای مرضیه تربیت یافته دامان پیامبر بودند و ما به عنوان شیعه برای سامان دهی زندگی خود باید رابطه خودمان را با خود، خدا،رابطه با هم نوعان که شامل دوست و دشمن می شود مورد بررسی قرار دهیم.
وی ادامه داد: باید به زندگی نامه حضرت زهرا توجه کرد تا ببینیم در چه حوزه هایی بیشترین تاکیدات را داشته است. به قول اهل سنت وی ۵سال قبل از بعثت به دنیا آمدند و شیعه این را ۵سال بعد از بعثت بیان می کنند که ده سال اختلاف سن دارد.
حجت
الاسلام سبحانی گفت: مردم در شناخت حضرت زهرا علبه السلام دو گروه هستند، اول گروهی که اطلاعات چندانی ندارند و این وظیفه علما را سنگین تر می کند. گروه دوم دارای اطلاعات خوب هستند اما در عمل مشکل دارند. از دانسته های خود در باره سیره بزرگان در زندگی استفاده نمی کنند.
استاد حوزه و دانشگاه در ادامه ضمن اشاره به وظایف علما در باره معصومین گفت: اگر بتوانیم به وظایف خود عمل کنیم تا مردم را از سیره معصومین اگاه سازیم منبر های ما بیشترین استفاده را برای اسلام و مسلمانان خواهند داشت. کسانیکه ۵بار در روز نماز می خواند و سر به سجده می ساید تکبری برایشان باقی نمی ماند تا سبب فساد شود و خدا نماز را قرار داد تا تکبر را از انسان بگیرد. اگر با خواندن نمازنتوانیم تکبر را دور سازیم به اصل فلسفه وجودی نماز توجه نکردیم.
سبحانی افزود: با دادن خمس،زکات و انفاق سبب دل کندن از دنیا می شوند و رزق و روزیشان بیشتر می شود و درخت زندگی خود را با خمس و زکات حرس می کنیم. در ادامه خدا روزه را قرار داد برای اخلاص انسان، زیرا پنهان بوده و جز خدا کسی متوجه نمی شود. اما در حج، نماز و خمس دیگران هم متوجه اعمال ما می شود.
وی در خصوص حج و زیارت سرزمین وحی گفت: حج پایه تثبت دین بوده و شرک را از انسان دور می کند. شرک به معنای دوگانه پرستی بوده و حالت های مختلف دارد. که شرک رفتاری، خفی، جعلی را شامل می شود.
استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: در قرآن کریم خداوند شرک را مکرر به انسان ها گوشزد می کند، پیامبر اسلام هم تاکید دارند که آمده است اخلاق را کامل کند، زیرا خدای متعال همه گناهان را می آمرزد اما شرک را نمی بخشد.
1002/پ20/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار