بازدید استاندار کهگیلویه و بویراحمد از خوابگاه دختران عشایر

علی محمد احمدی امشب از دبیرستان شبانه روزی دخترانه حضرت فاطمه الزهرا (س) سرآبتاوه بازدید کرد.
کد خبر: ۹۱۰۱۹۸۴
|
۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷
علی محمد احمدی در جمع دختران دانش آموز، اظهار داشت: از حضور در میان دختران محجوب، بزرگ و شریف استان خرسندم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دختران عشایر فرزندان پاک‌ترین و شریف‌ترین مردان و زنان این دیار هستند، عنوان کرد: باید به پاس قدردانی از زحمات پدران و مادران زحمتکش خود در مسیر دانش اندوزی به نسبت سایرین ساعی‌تر باشید.

وی با تسلیت دهه اول فاطمیه، عنوان کرد: تاریخ نظیر حضرت فاطمه (س) را به خود ندیده است.

احمدی با بیان اینکه فاطمه زهرا (س) همسر مردی است که جامعه شناسان دنیا در عدالت و آزادگی آن تردیدی ندارند، گفت: بی بی دو عالم رهروی می‌خواهد که ادامه دهنده سبک زندگی ایشان باشد.

نماینده عالی دولت در استان بر درک هدف و فلسفه دو دهه ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) تاکید کرد و افزود: منزلت و جایگاه زن را باید از اندیشه و سیره عملی آن حضرت بیاموزیم.

وی با اشاره به وجود تنوع اقوام در ایران اسلامی، عنوان کرد: تاریخ این سرزمین بسیار کهن است.

احمدی تاکید کرد: اگر در گذشته امکانات و ابزار‌های مدرن امروزی وجود نداشت، ولی برادری و انسانیت مهم‌ترین دستاورد تمدن کهن ایران و ایرانی است.

استاندار با بیان اینکه ایرانی‌ها انسان‌های اصیلی هستند، بیان کرد: باعزت، تلاش و از خودگذشتگی ایران عزیز را ساختیم، اما این نوآوری‌ها در برابر پاکدامنی و عزت عشایر قابل مقایسه نیست.

وی تاکید کرد: ما باید اکنون آرام آرام آنچه از امکانات که داریم را به دل روستا‌ها و نقاط عشایری برده و زیرساخت‌های لازم را در روستا‌ها ایجاد و تقویت کنیم.

احمدی تصریح کرد: باید تمامی مسئولان به صورت شبانه روزی تلاش کنند تا امکانات لازم برای ایجاد فضای بهتر آموزشی، خوابگاه استاندارد و وسایل کمک آموزشی را در اختیار ناب‌ترین انسان‌های روی کره زمین که همان دانش آموزان عشایری هستند، قرار دهند.

وی عنوان کرد: معاون عمرانی استانداری هماهنگی‌های لازم جهت تسریع پروژه‌های دانش آموزان عشایری با بنیاد برکت را انجام خواهد داد.

احمدی گفت: امید است با همت و مشارکت جدی مسئولان دانش آموزان عشایر در کنار تحصیل علم به مهارت آموزی بپردازند و هیچ دانش آموزی به خاطر نبود امکانات از تحصیل بازنماند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار