امام جمعه مشهد بیان داشت: امروز جریان‌های سیاسی که طمع رسیدن به قدرت دارند و می‌خواهند در راس حکومت قرار بگیرند با شعار خدمت به مردم به میدان آمده و قصد دارند شانه مردم را سکوی پرش خود قرار دهند.
کد خبر: ۹۱۰۲۰۴۳
|
۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در ویژه برنامه روز شهادت حضرت زهرا (س) که ظهر امروز با حضور عزاداران فاطمی در رواق بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: باید توجه داشت که لازمه عشق به حضرت زهرا (س) تنها اشک ریختن و عزاداری برای آن حضرت نیست، بلکه محب حضرت زهرا (س) و محب اهل‌بیت (ع) باید همیشه در مسیری که آن‌ها برای بشر تعیین کرده‌اند حرکت کند.

وی تصریح کرد: عشق به اهل بیت (ع) ممکن است در هر دلی قرار بگیرد، ولی نمی‌توان تضمین کرد که این عشق برای همیشه در دل انسان باقی بماند. باقی ماندن این محبت شرایطی دارد که مهمترین آن پایمردی در راه حق است. عاشق اهل‌بیت (ع) اگر در مسیر حق ایستادگی کند این عشق هم در دل او ادامه خواهد داشت.

امام جمعه مشهد افزود: عشق به حضرت زهرا (س) با قدرت طلبی، دنیاطلبی و پیروی از هوا‌های نفسانی هم‌خوانی ندارد و کسی که ادعای دوستی اهل‌بیت (ع) را دارد، ولی پیرو هوای نفس است، عشقش واقعی نیست.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به ماجرای شهادت حضرت زهرا (س) بیان کرد: جریان مظلومیت و شهادت حضرت زهرا (س) به هر منطقی که بیان شود باعث تاثر می‌شود و هر دلی را اندوهگین می‌کند، ولی تنها دلسوزی و اشک ریختن کافی نیست بلکه باید نسبت به این جریان شناخت پیدا کرد و دانست که چرا حضرت زهرا (س) جان خود را در این راه فدا کرد.

وی ابراز کرد: برای اثبات عشق به اهل بیت (ع) انسان باید اگر لازم باشد همه هستی خود را فدا کند و در راه دفاع از حق تا پای جان ایستادگی کند و با هر جریانی که در تقابل با اهل‌بیت (ع) است مبارزه کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: جریان شهادت حضرت زهرا (س) تنها یک واقعه و حادثه تاریخی نبود، بلکه مقابله با جریان‌های غیر دینی بود که در مقابل حاکمیت دینی ایستادند. حضرت زهرا (س) نه تنها برای دفاع از همسر خود بلکه برای دفاع از حریم ولایت مبارزه کردند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه حاکمیت روی زمین تنها باید در دست امام معصوم باشد، ابراز کرد: وقتی پیامبر (ص) از دنیا رفت ارتباط انسان با وحی قطع شد، ولی مسئله حکومت دینی از بین نرفت، چرا که آن حضرت جانشینان خود را معرفی کرده بودند و حضرت صدیقه (س) برای دفاع از ولایت به میدان آمد.

امتداد حکومت دینی

وی اظهار کرد: حضرت زهرا (س) تنها برای اینکه همسرش امیرالمومنین (ع) در راس حکومت قرار بگیرد یا برای پس گرفتن فدک به میدان نیامد، بلکه برای تثبیت خط حکومت الهی و امتداد حکومت دینی در روی زمین وارد صحنه مبارزه شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: منطق حضرت زهرا (س) در آن روز گفتمان دینی بود نه برخورد سیاسی، ولی منطق دشمن منطق زور و تهدید بود و این جریان هنوز هم ادامه دارد و امروز هم دشمن با به کار گیری اهرم فشار و زور می‌خواهد با حکومت دینی و حاکمیت ولایت فقیه در کشور ما مبارزه کند.

وی اظهار کرد: امروز جریان‌های سیاسی که طمع رسیدن به قدرت دارند و می‌خواهند در راس حکومت قرار بگیرند با شعار خدمت به مردم به میدان آمده و قصد دارند شانه مردم را سکوی پرش خود قرار دهند. آن‌ها حکومت دینی را مانع رسیدن به اهداف خود می‌دانند و با آن مبارزه می‌کنند.

امام جمعه مشهد مقدس با تاکید بر ضرورت بیداری در برابر دشمن، ابراز کرد: کسی که دلداده و محب اهل بیت (ع) است باید در راه مبارزه با دشمن پایداری کند و با بصیرت ولایی در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی وارد شود و مدافع ولایت و حکومت دینی که امتداد حکومت اسلامی پیامبر (ص) است، باشد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها