رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود:

آشنا کردن نسل جوان با فرهنگ ایثار و شهادت از واجبات است

رئیس شورای فرهنگ عمومی شاهرود با اشاره به برپایی نمایشگاه های چهل سالگی انقلاب گفت: آشنا کردن نسل جوان و جدید با فرهنگ ایثار و شهادت از واجبات است.
کد خبر: ۹۱۰۲۱۶۰
|
۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در نشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود به میزبانی سالن جلسات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر در سخنانی با بیان اینکه مسوولان با حضور خود در مساجد پاسخگوی سئوالات مردم بوده و این امر می تواند در طول سال هم انجام شود به بر پایی نمایشگاه ها در دهه فجر انقلاب اشاره کرد و افزود: این نمایشگاه ها انقلاب اسلامی را به جوانان می شناساند و آشنا کردن نسل جدید با فرهنگ ایثار و مقاومت از واجبات است.
وی با بیان اینکه با وجود همه ضعف ها باید نقاط قوت را برجسته کرده تا امید به جوانان بازگردانده شود به اوج رساندن فرهنگ خدمات رسانی در شهر اشاره کرد و‌گفت: باید تجمیع خیران و هدفمند کردن کار آنها در دستور کار مسوولان قرار گیرد.
امینی با تاکید بر اینکه برنامه های دهه فجر هر چه باشکوه تر اجرا شود، تصریح کرد: با برگزاری برنامه های سخیف نباید حاشیه سازی برای شهر و نظام درست کرد.
رضا مهدیان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود هم گفت: برنامه های فرهنگی ،ورزشی و تفریحی از پنجم تا دوازدهم بهمن ماه تدارک دیده شده که می توان به برگزاری نمایشگاه فرهنگی،مسابقات ورزشی و اجرای سیرک اشاره کرد.
مهدیان با اشاره به همزمانی دهه فجر و فاطمیه دوم افزود: برای دهه دوم فاطمیه هم برنامه هایی فرهنگی از جمله تعزیه خوانی در تکیه ها در دستور کار است.
مجید محمدی رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان شاهرود در این نشست گفت: پنجاه و سه برنامه ورزشی در دهه فجر اجرا خواهد شد.
محمدی ازهمایش بانوان در حوزه ورزش های رزمی خبر داد و افزود: در دهه فجر که با ایام فاطمیه(س) مصادف است، کارگاه اخلاق در ورزش برای بانوان برگزار خواهد شد.
رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان شاهرود از مسوولان دانشگاهی خواست تا از ظرفیت سالن های دانشگاهی برای برگزاری برنامه های دهه فجر استفاده کنند.
سید محمد موسوی مدیرآموزش وپرورش شهرستان شاهرودهم گفت: به مناسبت دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از مسوولان شهر درخواست شده تا در مدارس حاضر شده و به پرسش های دانش آموزان در حوزه های خود پاسخ دهند.
موسوی با بیان اینکه باید از ظرفیت اولیای دانش آموزان در برپایی برنامه های دهه فجر استفاده شود، افزود: از مسوولان در خواست می شود برای ایجاد نشاط اجتماعی بیشتر بین دانش آموزان در این روزها، بلیت های رایگان برنامه های فرهنگی و تفریحی برای دانش آموزان در نظر گرفته شود.
محسن احمدی شهردار شاهرود در این نشست گفت: از فعالان قرآنی درروز شانزدهم بهمن ماه در سالن شقایق شاهرود تجلیل خواهد شد.
احمدی با بیان اینکه از تمامی ظرفیت های شهر برای برگزاری برنامه های دهه فجر استفاده می شود، افزود: در روزهای 24 و 25 بهمن ماه در مراسمی از مدال آوران تجلیل به عمل می آید.
وی خاطرنشان کرد،در دهه فجر ارتباط با مردم را افزایش خواهیم داد و حضور در مساجد و مدارس در دستور کار قرار دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار