معاون استاندار و فرماندار شاهرود:

دهه فجر و فاطمیه دو پدیده معنادار، حرکت آفرین و جهت دهنده

معاون استاندار و فرماندار شاهرود گفت:هم زمانی دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با دهه فاطمیه فرصت مغتنمی برای پاسداشت هر دو پدیده معنادار، حرکت آفرین و جهت دهنده است.
کد خبر: ۹۱۰۲۱۶۲
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهروش، محمد کرم محمدی در شورای فرهنگ عمومی شاهرود که به می بانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر برگزار شد با اشاره به ایام فاطمیه(س) گفت: با رحلت پیامبر(ص) کینه های بدر، خیبر و حنین که زیر خاکستر پنهان بود آشکار گشت، منافقین به جنب و جوش افتادند تا هم از اسلام و هم از خاندان پیامبر(ص) انتقام بگیرند.
وی ادامه داد: فاطمه زهرا(س) در مرکز دایره ای بود که تیرهای زهرآگین دشمنان از هر سو به سمت آن حضرت پرتاب می شد، فراق پدر، مظلومیت جانکاه همسرش علی(ع)، دسیسه های دشمنان و بیم از آتیه مسلمین و حراست از میراث قرآن، دست به دست هم داده، قلب و روح پاکش را سخت می فشرد.
معاون استاندار سمنان با بیان این که ، هیچ مباینت و مغایرتی میان آرمان‌ها ، اهداف و ارزش‌هایی که حضرت فاطمه زهرا(س) برای تحقق آن جانفشانی کرد، با آرمان‌ها، اهداف و ارزش‌هایی که انقلاب اسلامی در پی تحقق آن است، وجود ندارد ، افزود: هم زمانی دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با دهه فاطمیه فرصت مغتنمی برای پاسداشت هر دو پدیده معنادار، حرکت آفرین و جهت دهنده است.
وی افزود: هر دو دهه، نقش سازنده و پیش برنده برای رسیدن به قله‌های آرمانی و تکامل بشری دارد، گرچه یکی حزن انگیز و یادآور رنج‌ها و مظلومیت‌های حضرت فاطمه زهرا(س) و ناله‌های عرشیان و سوخته دلان زمین در غم شهادت آن بانوی گرامی است و دیگری فرح بخش و یادآور روزهای نورانی و منتهی به یوم الله 22 بهمن 57 و پیروزی انقلاب اسلامی؛ اما هر دو دارای یک مبدأ و مقصد هستند.
محمدی ادامه داد: انقلاب اسلامی با ماهیت دینی، رویکردی جز احیای ارزش‌های مکتب فاطمی ندارد ، دهه فاطمیه را که دهه حزن و اندوه، دهه آه و ناله و دهه همراهی با ناله‌های شبانه علی(ع) و فرزندانش به حساب می‌آید می‌توان با دهه مبارک فجر و سالگرد جشن پیروزی انقلاب اسلامی، همانند دو روی یک سکه دید.
وی گفت: ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه مستلزم توجه به همه جهت ها از جمله اخلاقی و دینی است.
محمدی یکی از منکراتی که امروزه رواج پیدا کرده را تهمت زنی و افترا خواند و افزود: عدم درک درست از موقعیت جامعه موجب تهمت زنی شده که این ضد ارزش است.
معاون استاندار سمنان از مدیران مدارس خواست از ظرفیت مساجدی که در مجاورت مدارس هستند استفاده کرده و دانش آموزان را برای ادای فریضه نماز جماعت در مساجد هدایت کنند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار