خبرهای داغ:
فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان گفت: محرومیت‌زدایی به کاهش مشکلات امنیتی و اجتماعی می‌انجامد و همچنین ظرفیت مناطق محروم را از تهدید به فرصت تبدیل می‌کند.
کد خبر: ۹۱۰۲۱۸۰
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اهواز، جلسه بررسی پیشرفت پروژه‌های دولت و سپاه ولی‌عصر (عج) خوزستان امشب با حضور فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان، استاندار خوزستان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خوزستان در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد.

سردار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان با اشاره به ظرفیت‌های ویژه بسیج سازندگی، اظهار کرد: اگر در مناطق محروم و روستاها پروژه‌های محرومیت‌زدایی انجام شود، در حوزه‌های اجتماعی و امنیتی مشکلات کاهش پیدا می‌کند؛ همچنین ظرفیت مناطق محروم از تهدید به فرصت تبدیل می‌شود.

وی افزود: طبق تفاهم‌نامه بین سپاه و استانداری پروژه‌هایی به صورت مشترک تعریف شد که تا کنون بیش از ۷۰ درصد پروژه‌ها انجام شده است و امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌ها باقی‌مانده آن‌ها نیز که وابسته به همکاری دستگاه‌های اجرایی است، به زودی انجام شود.

شاهوارپور گفت: توافقاتی انجام شد که در ۶ روستای دهکده در حمیدیه، شعیبیه در شوشتر، حسینی در شادگان، سوسن شرقی در ایذه، حتی در لالی و شهی در دزفول پروژه‌هایی جهت محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی انجام شود.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر (عج) خوزستان با بیان این‌که در ۵ محور کمیته‌های تخصصی تشکیل شد، عنوان کرد: یکی از محورها پروژه‌های عمرانی و زودبازده از جمله آب‌رسانی و لایروبی انهار است. همچنین کمیته سلامت شروع به کار کرد که بیشتر در حوزه آموزش سلامت و استفاده از ظرفیت‌های موجود در منطقه اقدامات لازم را انجام دادند.

وی گفت: در بخش آموزش‌و‌پرورش در حوزه توانمندسازی معلمان و کمک به آموزش‌وپرورش پروژه‌های لازم انجام شد. در بخش فرهنگی با توجه به این‌که نیاز هر روستا در بهره‌مندی از طلبه‌ها، تاکنون ۲۲ طلبه در روستاها مستقر شد.

شاهوارپور با اشاره به اهمیت اقتصاد مقاومتی، اظهار کرد: پس از شناسایی ظرفیت‌های روستاها، آموزش‌های لازم به روستائیان داده می‌شود. در این حوزه تولیدات روستائیان به بازار مصرف هدایت می‌شود و بازار مصرف به توسعه تولیدات کمک کند.

 پروژه‌ها به صورت تفکیکی انجام شود

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز ضمن تقدبر از سپاه و دستگاه‌های اجرایی برای پیگیری و انجام پروژه‌ها، اظهار کرد: اجرای این پروژه‌ها باعث محرومیت‌زدایی و کاهش کم برخورداری مناطق حاشیه‌ای و روستاها می‌شود. که در این خصوص هم سپاه و هم دستگاه‌های اجرایی با هماهنگی به خوبی کار کردند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: به منظور افزایش سرعت در انجام پروژه‌ها بهتر است این پروژه‌ها به صورت تفکیکی بین سپاه و دستگاه‌های اجرایی تقسیم شود تا روند کارهای اداری و اخذ مجوز سرعت پیدا کند.

وی افزود: به این منظور یک کارشناس از طرف سپاه پاسداران و کارشناسان از طرف دستگاه‌های اجرایی این موضوع را پیگیری کنند که سریع‌تر انجام شود.

شریعتی با اشاره به اهمیت کانال شهید چمران برای مردم منطقه، عنوان کرد: در منطقه حمیدیه تا هویزه این کانال اولین درخواست مردم است. با توجه به این‌که اعتبارات لازم فراهم شده است هرچه سریع‌تر اقدامات اولیه برای انتخاب پیمانکار آن انجام شود.

تعریف 81 پروژه در حوزه عشایر روستایی

امید حاجتی رئیس سازمان برنامه و بودجه خوزستان نیز در این جلسه، اظهار کرد: ۲۹ میلیارد تومان کل اعتبار این پروژه‌ها به صورت سهم مشترک دولت و سپاه خوزستان است. در مجموع حدود ۸۱ پروژه مختلف در حوزه عشایر روستایی پیش‌بینی شده است و بیش‌ترین پیش‌بینی اعتبار در همین حوزه است.

وی افزود: ۱۲ میلیارد تومان در بحث تأمین آب شرب، ۷ میلیارد تومان در زمینه آب کشاورزی و بند خاکی جهاد کشاورزی، ۳ میلیارد تومان راه روستایی، ۲ میلیارد تومان تبلیغات اسلامی و ۲ میلیارد تومان بندهای آبگیر منابع طبیعی اختصاص داده شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها