در نشست تخصصی سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور رخ داد:
نشست تخصصی نمایندگان صنفی و انجمن های علمی جامعه پرستاری با حضوردکتر کیومرث اشتریان "دبیر کارگروه اجتماعی دولت" به همت سازمان بسیج جامعه پزشکی برگزارشد.
کد خبر: ۹۱۰۲۱۹۹
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در حوزه سلامت دکتر احمدی گفت :امروز کمیته پرستاری بسیج جامعه پزشکی ضمن دعوت از تعدادی چهره های صنفی و علمی جامعه پرستاری به مناسبت هفته پرستار ، میزبان دکتراشتریان "دبیر کارگروه اجتماعی دولت" بود.

وی افزود جامعه پزشکی ضمن بیان نگاه تاریخی و متعالی بسیج به جامعه پرستاری ازاین قشر به عنوان ستون فقرات نظام سلامت یاد کرد و از تلاشهای این سازمان در راستای ایجاد بستر علمی و منصفانه جهت پیگیری مطالبات اصناف خدمت گذار در  نظام سلامت از جمله پرستاران خدوم گزارشی را ارائه نمود.

جانشین این سازمان خواستار ایجاد نگاهی نو در عرصه سیاست گذاری سلامت به جایگاه و نقش پرستاران در دولت و مجلس شدند.

در ادامه ی این نشست دکتر عبادی رئیس کمیته پرستاری بسیج جامعه پزشکی، ضمن تشریح شرایط موجود پرستاری کشور، به بیان منطق اقتصادی و علمی طرح های پیشنهادی خود در جهت رفع مطالبات پرستاران پرداختند.

شایان ذکر است در این نشست دکتر دالوندی رئیس نظام پرستاری، آقای میرزابیگی ، آقای چراغی رئیس نظام پرستاری تهران، آقای دکتر کشفی، آقای عزیزی عضو شورا عالی پرستاری کشور و چند تن دیگر از نمایندگان انجمن های علمی و صنفی به دیدگاه های  خود در زمینه توجه بیشتر به جایگاه پرستاری و توسعه عدالت در نظام سلامت پرداختند.

در این نشست دکتر اشتریان ، ضمن بیان مخاطرات موجود در مسیر قانون گذاری و اجرا، به تقابل های گفتمانی موجود در حوزه سلامت اشاره نموده و یکی از مشکلات بزرگ در حوزه سلامت را نهاد گرایی تاریخی بر اساس یک رویکرد خاص دانستند.

واز فعالان جامعه پرستاری کشور خواستند با ایجاد بستر گفتگو و صحبت با مردم و مسئولین ، موضوع نهاد سازی را جهت تقویت هویت حرفه ای در دستور کار قرار دهند.

ارسال نظرات