نخستین گردهمایی هنرمندان انجمن صنایع‌دستی به‌منظور ارائه برنامه‌ و شنیدن مشکلات و نظرات این هنرمندان در رشت برگزار شد.
کد خبر: ۹۱۰۲۲۳۶
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، نخستین گردهمایی هنرمندان صنایع‌دستی گیلان، عصر امروز به‌همت انجمن صنایع‌دستی بسیج هنرمندان گیلان در مجتمع خاتم الانبیا(ص) رشت برگزار شد.

مدیر انجمن صنایع دستی بسیج هنرمندان گیلان در این مراسم اظهار داشت: از 28 آذر 97 که مسئولیت انجمن صنایع دستی گیلان به بنده واگذار شد تصمیم گرفتیم که در 16 شهر گیلان دفتر بزنیم.

امین محصل تبریزی با اشاره به فعالیت‌های این انجمن گفت: برپایی چند نمایشگاه و چند دوره آموزشی و جلسات با هنرمندان شاخه‌های مختلف هنری و پیگیری دغدغه‌ها و مشکلات آنان از جمله این اقدامات است.

 

وی با ابراز گله‌مندی از سودجویی برخی دلالان از هنرمندان افزود: مقصر اصلی این قضیه خود هنرمندان هستند و باید جلوی این کار گرفته شود؛ ما از مسئولان برای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی قول مساعدت گرفتیم.

تبریزی به برپایی بازارچه و کارگاه‌های آموزشی اشاره و تصریح کرد: ما تمایل داریم در نقاط پر جمعیت شهر نمایشگاه و بازارچه چند روزه برگزار کنیم و برای این کار نیاز به حضور همه هنرمندان داریم.

مدیر انجمن صنایع دستی بسیج هنرمندان گیلان با بیان اینکه قصد داریم در مدارس، دانشگاه‌ها، جوار مساجد و بقعه‌ها نمایشگاه برپا کنیم افزود: قصد داریم جشنواره‌های تخصصی برگزار کنیم و برترین‌ها را به صدا و سیما معرفی کرده تا مردم با آنها آشنا شوند.

تبریزی به راه اندازی سایت تخصصی و انتشار نشریه صنایع دستی اشاره کرد و گفت: ایجاد تعاونی مواد اولیه مورد نیاز صنایع‌دستی، ایجاد واحد خدمات رفاهی، واحد توریستی برای برپایی نمایشگاه در شهرهای مختلف، تولید کتاب با نام هنرمندان از دیگر برنامه‌های ما است.

وی با بیان اینکه قصد داریم چهره‌های ماندگار صنایع دستی را معرفی کنیم اظهار داشت: حمایت از هنرمندان کارآفرین، اعطای وام عادی کم بهره به آنان و به‌کارگیری آنان برای تدریس در مدارس از اقدامات ما برای حمایت از این عزیزان است.

به گزارش تسنیم حاضران در این مراسم به قانون خرید صنایع‌دستی توسط سازمان‌ها از هنرمندان اشاره کرده و خواستار پیگیری این امر شدند.

همچنین در این مراسم پیشنهاد تاسیس کارگاه و تفکیک‌سازی کار هر هنرمند مثل طراحی و اجرا توسط افراد مختلف مطرح شد.

انتهای پیام

ارسال نظرات