خبرهای داغ:
درحالیکه خبر دستگیری مرضیه هاشمی طی روزهای اخیر در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفت، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با گذشت ۴ روز تنها به انتشار یک بیانیه آن‌هم از سوی روابط عمومی اکتفا کرده و تنها رفتار پلیس امریکا را محکوم ‌می‌کند.
کد خبر: ۹۱۰۲۲۶۳
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،در حالیکه خبر دستگیری مرضیه هاشمی از روز سه شنبه با واکنش گروه‌ها و چهره‌های مختلف سیاسی و اجتماعی مواجه شد و در صدر اخبار رسانه‌ها قرار گرفت ، معاونت امور زنان  و خانواده ریاست جمهوری با گذشت ۴ روز تنها به انتشار یک بیانیه از سوی روابط عمومی اکتفا کرده و تنها رفتار پلیس امریکا را محکوم کرد.

این بیانیه به شکلی تنظیم شده که به نظر می‌رسد نگارنده از اتفاق رخ داده مطمئن نیست.

در این بیانه آمده است:

بر اساس اخبار منتشره خانم مرضیه هاشمی گوینده و خبرنگار آمریکائی الاصل شبکه پرس تی که برای دیدار برادر بیمارش به آمریکا سفر کرده، توسط پلیس آن کشور بازداشت شده است. روابط عمومی معاونت امور زنان و خانواده ضمن محکوم کردن بازداشت این خبرنگار زن مسلمان و اعلام حمایت از حقوق مسلم انسانی وی از مقامات مسئول می خواهد تلاش خود را برای آزادی او به کار گیرند.

نکته حائز اهمیت دیگر این است که  معصومه ابتکار که از فعالان شبکه‌های مجازی هم محسوب می‌شود و درخصوص موضوعات مرتبط و غیرمرتبط به حوزه فعالیت خود اظهار نظر می‌کند تا این ساعت، هیچ واکنشی بر روی دستگیری این زن فعال مسلمان نداشته است.

فرانک حمکت امروز با انتشار یادداشتی به طرح یک سوال از معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری پرداخت و نوشت: آیا ارتقای جایگاه و منزلت اجتماعی زنان و احقاق حقوق تضییع شده آنان که در همین روزهای اخیر از سوی مقام مسئول معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به‌عنوان هدف راهبردی این معاونت مطرح شد، فقط یک شعار است یا برای تحقق عملی آن در جایی مثل بازداشت و زندانی کردن بی دلیل و رفتارهای موهن دولت امریکا با مرضیه هاشمی باید وارد عمل شد؟

شاید هم منزلت اجتماعی و حقوق زنان تعریف دیگری دارد، تعریفی که مصداقش منزلت یک بانوی انقلابی فعال در حوزه رسانه و حقوق او که از سوی دولت امریکا پایمال می شود، نیست!

چرا متولیان امور زنان و خانواده دولت جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با این رویداد سکوت اختیار کرده اند؟ متصدیان حقوق شهروندی که معمولا در موارد مشابه و حتی کم اهمیت‌تر از این، به موضع‌گیری و اقدام دست می‌زنند، چرا در این مورد واکنشی نشان نمی دهند؟

آیا مرضیه هاشمی یک زن مسلمان انقلابی ایرانی ـ امریکایی نیست و آیا نقض آشکار حقوق او به عنوان یک زن خبرنگار اهمیتی ندارد و برای احقاق همه حقوق تضییع شده این بانوی مسلمان ازسوی امریکایی ها نباید از سوی معاونت اموز زنان و خانواده ریاست جمهوری موضع گیری، حرکت و اقدامی صورت پذیرد؟ 

آیا رفتار موهن و توام با تحقیر و خشونت پلیس فدرال امریکا با مرضیه هاشمی از مصادیق نقض امنیت یک زن مسلمان نیست و نبایستی نسبت به آن واکنش مناسب از سوی سازمان مربوطه بروز کند؟

آیا ارتقای جایگاه و منزلت اجتماعی زنان و احقاق حقوق تضییع شده زنان که در همین روزهای اخیر از سوی مقام مسئول معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به‌عنوان هدف راهبردی این معاونت مطرح شد، فقط یک شعار است یا برای تحقق عملی آن در جایی مثل بازداشت و زندانی کردن بی دلیل و رفتارهای موهن دولت امریکا با مرضیه هاشمی باید وارد عمل شد ؟

شاید هم منزلت اجتماعی و حقوق زنان تعریف دیگری دارد، تعریفی که مصداقش منزلت یک بانوی انقلابی فعال در حوزه رسانه و حقوق او که از سوی دولت امریکا پایمال می شود، نیست!/فارس

ارسال نظرات