مدیر حوزه علمیه استان اردبیل گفت: ولایت‌پذیری، سبک زندگی ساده و انس با خانواده حضرت زهرا(س) جزو نکات شاخص زندگی مشترک ایشان با حضرت علی(ع) بود که خانواده‌های ما امروز باید با پیرو راه این معصومین(ع) باشند.
کد خبر: ۹۱۰۲۲۸۲
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲

ولایت‌پذیری از نکات شاخص زندگی مشترک حضرت علی (ع) و حضرت زهرا(س) بود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت الاسلام مهدی نوروزی اظهار داشت: اظهار کرد: حضرت زهرا(س) نمونه یک انسان ولایت‌پذیر و ولایت‌مدار بود که در راه دفاع از ولایت تمام هستی خود را فدا نمود.

وی با اشاره به بصیرت والای حضرت زهرا(س) افزود: ایشان با نهایت قدرت، استدلال‌های منطقی و خطبه‌های قدرتمند، خانه به خانه نسبت به روشنگری، بصیرت‌افزایی و احقاق حق ولی امر زمان خود تلاش کردند.

نوروزی ادامه داد: بسیاری از مردم در مواجهه با بیانات و استدلال‌های ایشان، به حقیقت پی ‌می‌بردند اما اظهار می‌کردند که ای کاش قبل از اینکه خلیفه انتخاب شود این‌ها را می‌دانستیم اما همچون ماجرای غدیر این مسئله را نیز انکار یا تحریف می‌کردند.

مدیر حوزه علمیه استان اردبیل در تشریح فضائل صدیقه کبری(س) گفت: هر چند زبان ما از بیان فضائل ایشان قاصر است اما در تاریخ، بسیار از حجاب، عفاف و اخلاق ایشان نقل شده است؛ حضرت زهرا(س) در حالی که فعالیت‌های بسیاری در جامعه داشتند اما همه این فعالیت‌ها را با حفظ تمام حدود حجاب و عفاف انجام می‌دادند که این می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای بانوان جامعه ما باشد.

وی افزود: ولایت‌پذیری، سبک زندگی ساده و انس با خانواده حضرت زهرا(س) جزو نکات شاخص زندگی مشترک ایشان با حضرت علی(ع) بود که خانواده‌های ما امروز باید با پیرو راه این معصومین(ع) باشند.

مدیر حوزه علمیه استان اردبیل با اشاره به فضائل علمی حضرت زهرا(س) بیان کرد: ایشان عالمه و عارفه بزرگی بودند و طبق روایات مصحف حضرت زهرا(س) که مستقیم از سوی خداوند به ایشان القاء شده است، پس از ظهور منجی عالم بشریت در دسترس مسلمانان جهان خواهد بود.

ارسال نظرات