مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان:
به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان به دلیل رانش زمین و مسدود شدن مسیر رودخانه احتمال دارد سدبالادست این منطقه طغیان کرده و 4 روستا به زیر آب برود.
کد خبر: ۹۱۰۲۳۰۹
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج  از لرستان، غلامرضا آقا میرزایی شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران  با بیان اینکه بارش سنگین برف طی روزهای گذشته موجب رانش زمین در جاده الیگودرز به زز و ماهرو و تخریب جاده در حدود 300 متر شده است.اظهار داشت: بر آورد کارشناسان این است که بر اثر این جاده حدود 4 میلیون متر مکعب خاک وارد دره شده که این موضوع مسیر رودخانه «مور زرین» را مسدود کرده است.

وی گفت: این زمین لغزش موجب مسدود شدن راه 140 روستای زز و ماهرو با جمعیتی بالغ بر 20 هزار نفر شده است که تا رفع مشکل تردد از مسیر جایگزین سپیددشت صورت می‌گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان با بیان اینکه این حادثه موجب قطع شدن برق و فیبر نوری منطقه شده، خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که مطرح است این بوده که احتمال دارد در صورت برگشت آب، سد بالا دست پر شده و مجتمع پرورش ماهی 350 تنی و ساختمان راهداری را تخریب کند.

آقا میرزایی عنوان کرد: همچنین امکان دارد در صورت پر شدن سد دیوار هایل که سد بر روی آن است تخریب‌شده و پس از آن طغیان سد و رودخانه به یک مجتمع هزار تنی و 4 روستا و همچنین تأسیسات پروژه قم رود آسیب جدی وارد کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات