خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه تاکتیکی لشکر 21 حمزه آذربایجان در جلسه ای با فرماندهان نظامی و انتظامی آذربایجان شرقی داشت، با اعلام این خبر گفت: شهید باقری از نخبگان دوران دفاع مقدس و جوانترین فرمانده جنگ بود که قائم مقامی سپاه پاسداران آخرین مسئولیت این شهید بزرگوار بود که نهایتا در سن 26 سالگی به شهادت می‌رسند.
کد خبر: ۹۱۰۲۳۲۱
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی و به نقل از روابط عمومی قرارگاه تاکتیکی لشکر 21 حمزه آذربایجان، عیسی میرزایی، با تأکید بر اینکه استان آذربایجان‌شرقی از امنیت بالایی برخوردار است، گفت: با تلاش و همبستگی نیروهای مسلح، امنیت بی‌نظیر و پایداری در کشورمان حاکم است.

وی با بیان اینکه اتحاد، همبستگی و تعامل بین نیروهای مسلح، شکست دشمن را به همراه خواهد داشت، بیان کرد: دشمن به دنبال رخنه‌ای برای نفوذ و از بین بردن اتحاد نیروهای مسلح هستند.

فرمانده سپاه آذربایجان شرقی نیز در این جلسه بر ضرورت افزایش اتحاد و همدلی بین نیروهای مسلح تأکید کرد و افزود: رمز موفقیت نیروهای مسلح و دیگر بخش‌های کشورمان، وحدت حول محور ولایت و رهبری می‌باشد.

عابدین خرم اضافه کرد: امروز در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی قرار گرفته‌ایم که در این چهل سال، هر سال بر شکوه و عظمت این نظام مقتدر اضافه شده است. امنیت پایدار یکی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی می‌باشد.

وی با تأکید بر اینکه در انقلاب اسلامی هیچ بن‌بست و نگرانی نداریم، خاطرنشان کرد: با تمامی توطئه‌ها، هجمه‌ها و مشکلاتی که وجود دارد، انقلاب می‌تواند به اهداف خود دست یابد.

سردار خرم از برگزاری اجلاسیه نیروهای مسلح کنگره بزرگداشت شهید سرلشکر حسن باقری در هشتم بهمن ماه خبر داد و اضافه کرد: اجلاسیه نیروهای مسلح به میزبانی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در سالن همایش سرباز اسلام با سخنرانی امیر سرلشکر حسنی سعدی برگزار خواهد شد.

وی افزود: برگزاری شب خاطره، اجلاسیه دانش آموزی و دانش آموزی و اجلاسیه هنر و رسانه از دیگر بخش‌های کنگره ملی بزرگداشت این شهید بزرگوار می‌باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی در این جلسه اظهار داشت: استارت برگزاری این کنگره بزرگداشت از سال گذشته زده شد.

عزت اله جعفری اضافه کرد: کنگره ملی شهید باقری با نظارت ستاد کل نیروهای مسلح و حضور و نقش آفرینی سپاه پاسداران، ارتش، نیروی انتظامی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهید حسن باقری نابغه جنگ بود، گفت: شهید باقری به عنوان یک خبرنگار فعالیت می‌کرد و اطلاعات حزب توده را در قالب یک کتاب به مقام معظم رهبری تقدیم می کنند که معظم له پس از دیدن آن کتاب، برای سردار رضایی می‌نویسند که این جوان شم اطلاعاتی دارد و مورد استفاده قرار گیرد.

سردار جعفری هدف از برگزاری این کنگره را معرفی نوابغ جنگ به عموم مردم دانست و افزود: جلسات متعددی در اداره کل و سپاه پاسداران در راستای برگزاری این کنگره با غنای زیاد برگزار شده است.

اولین کنگره ملی بزرگداشت شهید سرلشکر «حسن باقری افشردی» روز سه‌شنبه، نهم بهمن ماه از ساعت 9:30 الی 12 در تالار مصلی اعظم حضرت امام خمینی(ره) تبریز برگزار خواهد شد.

میان افراد شاخص و نخبگان سال‌های انقلاب و دفاع مقدس، شخصیت حسن باقری (غلام‌حسین افشردی) به‌عنوان یکی از شاخص‌ترین این افراد مطرح بوده است.

وی که در سن 24سالگی وارد عرصه جنگ شد، تنها ظرف مدت 2 سال توانست به استراتژیست بزرگ جنگ تبدیل شده و واحد اطلاعات رزمی در سپاه و جنگ را پایه‌گذاری کند. توانمندی شهید باقری تا جایی بود که به او لغب نابغه دفاع را داده‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها