مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان:
حجت الاسلام والمسلمین تسخیری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان صبح امروز در اولین همایش روحانیون شاغل در نیروهای مسلح گفت: ما فقط وظیفه معنویت افزایی نداریم بلکه ما وظیفه داریم بصیرت افزایی داشته باشیم چرا که ما حزبی نیستیم، ما فقط یک حزب داریم که آن حزب الله است بنابراین طلبه باید هم بعد معنویت و هم بعد سیاسی را تقویت کند. .
کد خبر: ۹۱۰۲۳۲۲
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از رشت، حجت الاسلام والمسلمین تسخیری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان صبح امروز در اولین همایش روحانیون شاغل در نیروهای مسلح گفت: نیاز ضروری همه ما روحانیون در نیروهای مسلح این است که یک آسیب شناسی دقیق از نقش روحانیت در سطح نیروها داشته باشیم تا بتوانیم ان شاالله آسیب ها را کاهش دهیم و بتوانیم در مجموعه موثر واقع شویم.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان اظهار کرد: انسانی که بی درد باشد نهایتا در غفلتی قرار می گیرد، در حالی که دردها و آسیب ها فراوان است اگر ما احساس درد نکنیم به یک بیماری مبتلا خواهیم شد که آن بیماری ما را از پای در می آورد.
حجت الاسلام والمسلمین تسخیری با اشاره به بیانات نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در سخنانی مواردی را در حوزه آسیب شناسی مطرح کردند که جای تامل و بررسی دارد، ایشان تاکید داشتند از جمله آسیب ها ضعف علمی در مفاهیم دین و عدم درک صحیح و موثر از واقعیات خارجی است اگر درک صحیح وجود نداشته باشد و به موقع اقدام نکنیم قطعا آسیب پذیریم.
وی افزود: از جمله نکات مهم در حوزه آسیب شناسی عدم توجه به نیاز مخاطبین است که باید مورد بررسی دقیق قرار بگیرد واگر دقت نکنیم قطعا نمی توانیم خود را به آن جایگاهی برسانیم که مدنظر نیروهای مسلح است.
حجت الاسلام و المسلمین تسخیری متذکر شد: نکته بسیار مهم ناتوانی در روش های تربیتی است که اگر ما روش تبلیغمان مانند ده سال قبل باشد نمی توانیم به اهداف مان دست یابیم و همچنین عدم رعایت اولویت ها و مهم دانستن بعضی برنامه ها نسبت به دیگران است که اگر رعایت نشود آسیب پذیر می شویم.
وی با اشاره به لزوم مجاهدت روحانیون و طلاب تاکید کرد: اگر ما طلبه ها خسته بشویم و روحیه جهادی را از دست بدهیم آسیب پذیریم، شما ببینید یک پیامبر الهی خسته شد و رها کرد عرصه را که خداوند فرمود اگر توبه نمی کردی در شکم ماهی همیشه می ماندی لذا یکی از نکاتی که ما طلبه ها در نیرو های مسلح وظیفه داریم این است که جوش بزنیم اما جوش نیاریم و نباید خسته و مایوس شویم.
تسخیری ادامه داد:اگر ما درست عمل کنیم می توانیم یک نیروی مقتدر نظامی و انتظامی در جامعه تشکیل بدهیم.
وی با اشاره به خطر عرق شدن روحانیون در مسئولیت اداری عنوان کرد: یک آفت ما این است که غرق در مسئولیت اداری شویم و به وظایف طلبگی خود نپردازیم و البته گرفتار شدن در دام تجملات و اشرافی گری از آفات خطرناک به شمار می رود که اگر ما خدای ناکرده درگیر این مسائل شویم آسیب ها و آسیب پذیری های ما بسیار زیاد می شود.
حجت الاسلام تسخیری با اشاره به لزوم مواجهه با انتقادات یادآور شد: به انتقادات باید توجه جدی کنیم و بدانیم که عدم هماهنگی قول و عمل ماست که آسیب جدی ایجاد می کند.
وی تاکید کرد: ما فقط وظیفه معنویت افزایی نداریم بلکه ما وظیفه داریم بصیرت افزایی داشته باشیم چرا که ما حزبی نیستیم، ما فقط یک حزب داریم که آن حزب الله و حزب علی است، ما ولایت فقیه را می شناسیم حکومتمان حکومت علوی و ولایی است بنابراین طلبه باید هم بعد معنویت و هم بعد سیاسی را تقویت کند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: نکته آخر این است برای اینکه مصلح باشیم باید صالح باشیم چرا که تا خود را نسازیم نمی توانیم دیگران را بسازیم.

انتهای پیام

ارسال نظرات