در آستانه نمایش مستند "قهرمان‌من کو؟" منتشر شد
دکتر اردشیر صالح پور، نویسنده،استاددانشگاه،کارگردان و نمایشنامه نویس شناخته شده کشور در آستانه پخش مستند "قهرمان من کو؟ "ساخته محمد دیندار یادداشتی در باره این فیلم و موضوع آن منتشر کرد.
کد خبر: ۹۱۰۲۳۲۴
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر اردشیر صالح پور، نویسنده،استاددانشگاه،کارگردان و نمایشنامه نویس شناخته شده کشور و سرپرست اسبق اداره کل هنرهای نمایشی و دبیر سابق جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در آستانه پخش مستند "قهرمان من کو؟ "ساخته محمد دیندار یادداشتی در باره این فیلم و موضوع آن منتشر کرد.

متن‌این یادداشت به این شرح است:

قهرمان وجه آرمانی انسانی است که سعی می کند کمبودها و ضعف ها و کاستی های خود را با پرورش و آفرینش آن بازسازی کند.

قهرمان، همدمی قدیمی و ندیم برای انسان در ادوار تاریخ بوده است.

در هیچ دوره ای انسان در زندگی اش خالی از قهرمان نبوده است،حتی هنگامی که در اوج شکست قرار داشته و قهرمان را در ذهن خود بازسازی و باز آفرینی نموده است.

لازم به توضیح است در مستند سینمایی قهرمان‌من کو که برای اولین بار به موضوع قهرمان در سینمای جهان و ایران به شکلی ویژه و جامع پرداخته و غفلت ها و فرصت های سینمای ایران و جشنواره های سینمایی را مورد کنکاش قرار می دهد، جمعی از صاحب نظران سینمایی،تلویزیونی، دانشگاهی و فرهنگی کشور از جمله سیدرضا میرکریمی،منوچهرشاهسواری،ناصرشفق،مسعود بهبهانی نیا،قاسم زارع،عطاءالله سلمانیان،جبارآذین، دکتر محمود اربابی،دکتر اردشیرصالح پور،رضادرستکار و بهرام‌عظیمی حضور دارند.

ارسال نظرات