کارشناس ارشد صدا و سیما گفت : مرضیه هاشمی بدون هیچ گونه اتهامی دستگیر و رفتاری غیر منطقی و برخلاف قوانین داخلی آمریکا و بین الملل در زندان با وی شده است .
کد خبر: ۹۱۰۲۳۳۲
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  مرتضی غرقی کارشناس ارشد صدا و سیما  با اشاره به این که دستگیری مرضیه هاشمی توسط دولت آمریکا از چند جنبه قابل بررسی است ؛ اظهار داشت : مرضیه هاشمی بدون هیچ گونه اتهامی دستگیر و رفتاری غیر منطقی و برخلاف قوانین داخلی آمریکا و بین الملل در زندان با وی شده است .

وی گفت : اکنون در دادگاه نیز ثابت شده که وی جرمی مرتکب نشده است بنابراین اگر جرمی مرتکب نشده به چه عنوانی باید در زندان و از حقوق اولیه خود بی بهره باشد .

 

کارشناس ارشد صدا و سیما خاطر نشان کرد : نوع برخورد آمریکایی ها با جریان رسانه ای با شعارهایی که آمریکایی ها می دهند کاملا در تناقض است و به نوعی نقض حقوق بشر و نقض حقوق رسانه ای کشوری است که خبرنگار دارد و کار رسانه ای انجام می دهد.

 غرقی توضیح داد :  در مقابل ادعایی که آمریکایی ها می کنند و فشارهایی که برمخالفین خود وارد می کنند ؛ دست واقعی آمریکا را در برخورد با مباحث رسانه ای و آزادی شهروندی بر ملا می کند .

 وی با بیان این که رسانه های بین المللی باید در مقابل رفتار آمریکا بیاستند ؛ افزود :امروز خبرنگار ایرانی را دستگیر کردند و بعدها خبرنگار دیگر کشورها را دستگیر می کنند و به حقوق رسانه ای تجاوز می کنند  .

 کارشناس ارشد صدا و سیما ابراز داشت : بنابراین آمریکایی ها نمی خواهند حرف دیگری غیر از آن چه رسانه های آمریکایی به مردم تلقین می کنند شنیده شود و این می تواند بر رفتار دموکراسی در جامعه بین المللی خطرناک باشد و نه تنها ایران بلکه همه رسانه های دیگر جهان باید در مقابل حرکت آمریکایی ها بیاستند .

 انتهای پیام/

ارسال نظرات