امام جمعه ارومیه گفت: متاسفانه آنگونه که باید با مشکل قاچاق برخورد نمی‌شود و بحث قاچاق دام، ممکن است اقتصاد استان را متلاشی کند.
کد خبر: ۹۱۰۲۳۳۶
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، حجت الاسلام سید مهدی ‌قریشی صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان‌غربی ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت‌ فاطمه(س) تصریح کرد: در زمینه حاشیه‌نشینی باید تمامی ارگان‌ها از توانمندی‌های خود استفاده کنند و این مشکل حل شود و در این زمینه هر ارگانی باید وظیفه خود را انجام دهد و سپاه به خاطر دلسوزی که جز اساس‌نامه و نظام‌نامه‌اش است در کارهایی که زمین مانده باید ورود و نسبت به رفع آن اقدام کند.

وی به‌دستور پیشنهادی خود در خصوص این جلسه اشاره کرد و گفت: بنا بود در این جلسه درباره آسیب‌های اجتماعی و مسئله قاچاق صحبت شود چرا که مقام‌ معظم‌ رهبری بر این مسئله تاکید دارند اما متاسفانه آنگونه که باید به این مسئله پرداخت نشد.

امام جمعه ارومیه خاطر نشان کرد: در سال گذشته 10 میلیارد دلار از راه قاچاق به کشور صدمه وارد شده و قاچاق به استان نیز ضربه مهلکی وارد کرده است و از آنجایی که آذربایجان‌غربی استانی مرزی است باید به این مشکل اجتماعی بیشتر توجه شود.

وی به بیانات مقام‌ معظم‌ رهبری در خصوص معظل قاچاق اشاره کرد و گفت: بنابر صحبت‌های رهبری قاچاق به تولید داخلی ضربه می‌زند و باعث کم رونقی بازار داخلی و ترویج اقتصاد ناسالم شده و قاچاق باید برای عاملان اصلی، بسیار گران تمام شود تا دیگر کسی دنبال این کار نرود.

قریشی ادامه داد: در خصوص مبارزه با قاچاق برخلاف ایران در برخی کشورها فرمایشات رهبری را به بهترین نحو عملیاتی می کنند و ایشان 20 سال پیش در 27 شهریور 75 در ورزشگاه تختی ارومیه به صراحت رواج قاچاق را معضل بزرگ اعلام کردند.

وی متذکر شد: متاسفانه آن گونه که باید با مشکل قاچاق برخورد نمی‌شود و بحث قاچاق دام، اقتصاد استان را ممکن است متلاشی کند و باید به این موضوع بیشتر پرداخت شود و نیز 22 عضو کارگروه قاچاق از عملکرد خود گزارشی ارائه دهند چون تا وقتی مطالبه نشود عملکردی نشان داده نمی‌شود.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: باید جلسه‌ای مختص قاچاق با حضور استاندار آذربایجان‌غربی ترتیب داده شود و به صورت جدی‌تر بررسی شود چه کارهایی انجام شده و کارگروه فرهنگی نیز به مباحث قاچاق پرداخت کند تا در بین مردم تبلیغ و تبیین شود که قاچاق چه ضربه‌ای به کشور وارد می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظرات