خبرهای داغ:
مدیرکل کمیته امداد استان همدان:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان اولویت اصلی کمیته امداد است، گفت: امسال ۱۴۶۷ مددجوی همدانی وام گرفتند.
کد خبر: ۹۱۰۲۴۰۹
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۸

امسال ۱۴۶۷ مددجوی همدانی وام گرفتندبه گزارش خبرگزای بسیج از همدان، پیمان ترکمانه در دوره آموزشی مددکاری و توسعه مشارکت‌های مردمی در اردوگاه فجر همدان اظهار داشت: هدف اصلی از برگزاری دوره آموزشی علاوه برافزایش آگاهی در حوزه مددکاری، هماهنگی، تعامل و هم‌افزایی کار مراکز خیریه برای کمک به محرومان جامعه است.

وی با بیان اینکه کمک مستمر به خانواده‌های مددجو، بدون تلاش برای توانمندسازی آنها نوعی گداپروری است، گفت: خدمت اصلی به خانواده‌های مددجو استانداردسازی مددکاری به این خانواده‌ها است و باید تعامل فرهنگی و علم مردم را برای عزتمندی این خانواده‌ها تقویت کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با اشاره به اینکه توانمندی مددجویان این نهاد نباید فقط جنبه اقتصادی داشته باشد، گفت: این خانواده‌ها باید در حوزه اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی نیز توانمند شوند.

وی با بیان اینکه کمیته امداد یک ‌نهاد حکومتی غیردولتی است، ادامه داد: اشتراک منابع حکومتی همراه با تعامل مراکز خیریه مردمی می‌تواند ما را به هدف نهایی یعنی توانمندی و حفظ عزت‌نفس خانواده‌ها برساند.

ترکمانه خطاب به خیران با اشاره به اینکه پشتوانه حاکمیتی برای کار در مراکز خیریه و نیکوکاری نیاز این مراکز است، افزود: کمیته امداد می‌تواند با ارائه کد و مجوز به این مراکز در فضای حقوقی این مراکز را مورد حمایت قرار دهد.

ترکمانه به بیان یکی از اهداف اصلی کمیته امداد در کاهش فقر و مدیریت آن در جامعه پرداخت و گفت: هم‌افزایی عوامل فعال و حذف همپوشانی‌های اضافی، استانداردسازی کار خیر، برنامه‌ریزی جامع برای رسیدن به توانمندسازی خانواده‌ها، خودباوری و حفظ عزت آن‌ها می‌تواند ما را به ضریب کاهش فقر در جامعه برساند.

وی با اشاره به اینکه مجموعه کمیته امداد برای هم‌افزایی بیشتر با مشارکت مردمی، توسعه نقش مردم در هم‌افزایی در کمک به فقرا حرف اول را می‌زند، گفت: عملی کردن اقتصاد مقاومتی، تمرکز بر فرهنگ‌سازی خانواده‌های تحت حمایت، پیشگیری از فقر در مناطق محروم و فقر ایجاد شده در نسل‌ها باید باکار فرهنگی انجام شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان در ادامه گفت: مراکز خیریه نیکوکاری به همراه کمیته امداد باید برای محرومان جامعه با ایجاد حرفه‌آموزی و ایجاد اشتغال، پرداخت وام قرض‌الحسنه، پرداخت هزینه درمان، خدمات مسکن و خدمات فرهنگی کاری منسجم و مؤثر انجام دهند.

وی با تأکید بر اینکه توسعه دامنه تعامل با خیران هدف اصلی کمیته امداد است، افزود: آنچه همواره به فرموده مقام معظم رهبری باید در کمیته امداد انجام شود این است که کارها باید به‌صورت وسیع به مردم واگذار شود.

ترکمانه با اظهار خرسندی از اینکه امروز گردش مالی کمیته امداد از مرز ۴ میلیارد تومان گذشته است، گفت: در سال جاری یک هزار و ۴۶۷ متقاضی نیازمند وام از منابع بانکی خدمات دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات