احداث ۱۴۰ گلخانه در استان

۱۴۰ مجتمع گلخانه‌ای در ۴ دهه اخیر در کهگیلویه و بویراحمد احداث شد.
کد خبر: ۹۱۰۲۴۴۸
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۶
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی ۱۴۰ مجتمع گلخانه‌ای در استان راه اندازی شد گفت: پیش از انقلاب خرید تضمینی گندم وجود نداشت که این خرید تضمینی پس از انقلاب به صورت سالانه انجام می‌شود.

الیاس تاج الدینی به دیگر خدمات ارائه شده به کشاورزان بعد از انقلاب اشاره کرد و گفت: هر سال به تناسب شرایط تولید، گندم مازاد بر نیاز مصرف کشاورزان نیز از آن‌ها خریداری می‌شود.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب هیچ سردخانه میوه‌ای در استان وجود نداشت، اما اکنون ۱۰ سردخانه محصولات کشاورزی با ظرفیت ۱۰ هزار تن در این استان وجود دارد گفت: قبل از انقلاب اراضی مردم سند نداشتند، اما اکنون طرح سنددار کردن اراضی کشاورزی مردم یا (کاداستر) در ۶۰ هزار هکتار اجرا شده است.

تاج الدینی اظهار داشت: قبل از انقلاب فقط دو تن دانه‌های روغنی در استان تولید می‌شد که این میزان اکنون به هزار و ۴۲۵ تن رسیده است.

وی تصریح کرد: همچنین قبل از انقلاب فقط ۱۱۰ هکتار از اراضی این استان از دیم به آبی تبدیل شد، اما در این ۴۰ سال بیش از ۱۰ هزار و ۵۹۰ هکتار از اراضی دیم ما، تأمین آب شدند.

رئیس جهاد کشاورزی استان افزود: احداث کانال آبیاری و جدول هدایت آب در قبل از انقلاب، ۱۲ کیلومتر بوده، اما بعد از انقلاب این عدد به ۶۵۸ کیلومتر رسیده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار