ضرورت مهارت آموزی برای دختران عشایر

مهارت آموزی همراه با آموزش علمی مهم‌ترین ضرورت برای دانش آموزان دختر عشایر کهگیلویه و بویراحمد است.
کد خبر: ۹۱۰۲۴۵۵
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۲
استاندار در دیدار و همایش دانش آموزان دختر دبیرستان شبانه روزی عشایر استان گفت: مهمترین زمینه اشتغال و تولید برای آینده دانش آموزان عشایری ارائه مهارت‌ها همراه با آموزش‌های علمی و تربیتی است.
علی محمد احمدی افزود:ایجاد شرایط و مهارت آموزی در دبیرستان فنی و حرفه ای، توسعه طرح ایران مهارت و ارائه مهارت‌ها در مراکز یادگیری محلی است.
وی گفت:دبیرستان‌های شبانه روزی فرصتی برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان عشایر بوده و باید شرایط و امکانات مناسب برای آنان فراهم گردد.
وی با اشاره به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) خطاب به دانش آموزان دختر عشایر ادامه داد:حضرت فاطمه بانویی است که افتخار همسری بزرگ مردی را دارد که همه آزادگان جهان به عدالت، شجاعت و مردانگی وی اعتقاد و اعتراف داشته و این بانوی بزرگوار الگویی مناسب برای زنان ایرانی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان هم گفت:امسال ۱۰ میلیارد ریال تجهیزات در قالب کاروان تجهیز مدارس اشعاری اختصاص یافت.
هادی زارع پور افزود: در ۵ سال گذشته حدود ۲۰۰ دانش‌آموز عشایری استان به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی راه یافتند.
وی از راه اندازی دبیرستان شبانه روزی فنی و حرفه‌ای عشایر در سال آینده خبر داد و گفت:هم اکنون ۲۱ فضای استیجاری در مناطق عشایری وجود دارد.
زارع پور گفت:در مناطق عشایری استان ۲۳۲ مدرسه ابتدایی، ۷۰ مدرسه متوسطه اول و ۱۷ مدرسه متوسطه دوم وجود دارد.
وی افزود:برای ارتقاء سطح سواد در مناطق عشایری ۲ طرح توسعه سواد زنان و دختران عشایر و ارتقا سواد بزرگسالان عشایر در گروه سنی ۱۰ تا ۶۰ سال نیز در حال اجرا است.
رئیس آموزش و پرورش عشایر سیار استان هم گفت: ۳ هزار و ۶۰۲ دانش آموز شامل هزار و ۹۵۷ نفر در دوره ابتدایی،۶۸۷ نفر در دوره متوسطه اول و ۶۷۲ نفر در متوسطه دوم تحصیل می‌کنند.
اسماعیل رضایی افزود:در تنها خوابگاه شبانه روزی استان ۲۱۵ دانش آموز دختر عشایری تحصیل می‌کنند.
در این همایش سازمان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) هریک مبلغ ۵۰ میلیون ریال به دبیرستان و شبانه‌روزی کمک کردند.
ارسال نظرات