خبرهای داغ:
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: ۳۰ لیتر در ثانیه پساب فاضلاب به زودی وارد مدار آبیاری فضای سبز می‌شود.
کد خبر: ۹۱۰۲۴۶۲
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲
۳۰ لیتر در ثانیه پساب فاضلاب به زودی وارد مدار آبیاری فضای سبز می‌شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، پیام جوادیان امروز در گفت وگو با خبرنگاران در قم، با بیان اینکه انعقاد قرارداد پساب پس از ۱۰ سال به سرانجام رسید، اظهار کرد: ۴ ٫ ۵ میلیون مترمکعب پساب با قیمت مناسب خریداری شده و تفاهم‌نامه امضا شده و با امضای استاندار تفاهم‌نامه ابلاغ شده که ۱۰ ساله است.

وی با اشاره به احداث ایستگاه تصفیه‌خانه ثانویه شماره یک شهر قم گفت: این تصفیه‌خانه ظرفیت ۳۰ لیتر در ثانیه دارد که از انتهای سال ۹۶ عملیات اجرایی آن آغاز شده و در آینده نزدیک افتتاح می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم افزود: دستگاه ازن‌زن این تصفیه‌خانه به دلیل مشکلات ارزی وارد نشده بود که مشکلات حل شده و به زودی نصب و افتتاح می‌شود.

وی اذعان کرد: از تصفیه‌خانه شهری پساب وارد این تصفیه‌خانه در تپه‌های اعلی‌عیر شده و سپس برای توسعه فضای سبز وارد عرصه‌ها می‌شود.

جوادیان با تاکید بر اینکه پساب با روش فیلتر شنی و دیسکی و ازن‌زنی تصفیه شده و پساب خروجی کاملا با مباحث شرعی منطبق بوده و استاندارد‌ها نیز برای تصفیه آن رعایت شده است، خاطرنشان کرد: مابقی ۴ ٫ ۵ میلیون مترمکعب نیز در قالب طرح جامع تصفیه ثانویه پساب در سال آینده در مرحله ورود به فاز مصرف قرار می‌گیرد. با این کار وابستگی به آب شهری برای توسعه فضای سبز به حداقل می‌رسد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها