خبرهای داغ:
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قم:

توسعه حمل و نقل عمومی ضرورتی برای جلوگیری از آلودگی هوا است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار قم توسعه حمل و نقل عمومی و عدم آلایندگی آن را ضرورتی برای جلوگیری از آلودگی هوا دانست.
کد خبر: ۹۱۰۲۴۶۵
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
توسعه حمل و نقل عمومی ضرورتی برای جلوگیری از آلودگی هوا است

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، عباس ذاکریان امروز در گفت وگو با خبرنگاران در قم، با بیان اینکه اتوبوس‌های شهرداری وارد سن ۱۰ ساله خود می‌شوند، گفت: آخرین باری که دولت یارانه خرید اتوبوس داده حدود سال ۸۷ بوده که ۸۲ ٫ ۵ درصد آن توسط دولت پرداخت می‌شده که قیمت اتوبوس در این سال‌ها حدود ۱۰۰ میلیون تومان بوده است.

وی ادامه داد: قیمت یک اتوبوس در حال حاضر حدود ۱ ٫ ۵ میلیارد تومان است که تمام آن را باید شهرداری پرداخت کند که این مساله شرایط را بسیار سخت کرده است، حتی اگر توان خرید هم داشته باشیم به دلیل محدودیت‌های تحریم تولید به شدت کاهش یافته است.

ذاکریان با اشاره به ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی قم در سال گذشته گفت: این ناوگان با قیمت هر دستگاه ۴۸۸ میلیون تومان خریداری شد که همان برند امسال با قیمت ۱ ٫ ۵ میلیارد تومان در حال فروش است در عین اینکه هیچ شرکتی در حال حاضر اتوبوسی برای فروش ندارد.

وی توسعه حمل و نقل عمومی و عدم آلایندگی آن را ضرورتی برای جلوگیری از آلودگی هوا دانست و اذعان کرد: تشدید نظارت بر تاکسی‌ها نیز صورت گرفته است؛ بیش از ۵ هزار تاکسی در گردش در شهر داریم که ملزم شده‌اند هر ۶ ماه معاینه فنی بگیرند.

ذاکریان با اشاره به تخفیف ۲۵ درصد صدور گواهی معاینه فنی در ایام هفته پاک افزود: سه مرکز فعال شهر با افزایش ساعت کاری این تخفیف را اعمال می‌کنند؛ البته این مراکز هزینه‌های این مراکز به شدت افزایش پیدا کرده در حالی که چندسالی است که نرخ خدمات آن‌ها افزایش نداشته است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار