کارشناس مسائل سیاسی گفت : خدمات بهداشت و درمانی در کشور پس از انقلاب ارتقاء پیدا کرده و نرخ امید به زندگی نسبت به سال ۵۷ حدود ۲۰ سال افزایش یافته است .
کد خبر: ۹۱۰۲۴۷۸
|
۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان، سید حسین صابری کارشناس مسائل سیاسی در گفتگویی با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران دستاوردهای زیادی در زمینه های مختلف داشته است ، اظهار داشت : بعد از انقلاب در حوزه بهداشت و درمان انصافا خدمات خوبی صورت گرفته است و در بسیاری از نقاط دور افتاده کشور واحدهای بهداشتی درمانی گسترش یافته اند .

 

وی گفت : در چند سال اول پیروزی انقلاب ما در چندین شهر کوچک از پزشکان خارجی استفاده می کردیم اما گسترش تحصیلات عالیه ما در حوزه بهداشت و درمان به حدی رسیده است که آمادگی تکثیر نیرو به سایر کشورها را داریم .

 

کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که نرخ های مرگ و میر بعد از انقلاب در کشورقابل باور نیست ؛یادآور شد : خدمات بهداشت و درمان در کشورارتقاء پیدا کرده و نرخ امید به زندگی نسبت به سال ۵۷ حدود ۲۰ سال افزایش یافته است .

 

صابری در رابطه با توسعه آموزش و پرورش بعد از انقلاب افزود : اکنون برخی از شهرها در حد یک شهرستان در حال خدمت دهی هستند در صورتی که قبل از انقلاب همه سرمایه زیر ساختی تعلیم و تربیت آن ها تنها یک دبستان بود ولی امروزه دانشگاه های دولتی و آزاد در حد کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو دارند .

 

وی بیان کرد : گسترش آموزش عالی در کشور بی نظیر و از دستاوردهای بزرگ نظام  است و سواد آموزی در کشور امروز نسبت به قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و در کل کشور وجود بی سوادی زیر ۱۰ درصد می باشد که این ظرفیت قابل قبولی است ولی هنوز تلاش ها ادامه دارد .

 

کارشناس مسائل سیاسی خاطر نشان کرد : بعد از انقلاب کشاورزی مکانیزه و استفاده از روش های نوین کشاورزی سبب شده است که حتی در مناطق محروم در فصول سال باتوجه به موقعیت آب و خاک انواع و اقسام نیازهای کشاورزی کاشته و برداشت شوند.

صابری تشریح کرد : خوشبختانه در سال های اخیر کشاورزی مکانیزه و استفاده صحیح و بهتر از آب به عنوان یک منبع حیاتی در حال اجراست و عمده نیازمندی های ما در حوزه کشاورزی در داخل تولید می شود و به مصرف می رسد و این جای شکرگذاری دارد .

 

وی با بیان این که در حوزه بهره برداری از صنایع و معادن نیز در همه نقاط کشور فرصت های معدنی شناسایی شده اند ، متذکر شد : قبل از انقلاب در استان کرمان در حوزه معدنی تنها در خصوص ذغالسنگ زرند کار می شد و آغاز کار مس سرچشمه نیز از سال های ۵۰ به بعد بود اما امروزه در نقاط مختلف معادن شناسایی و به صورت مکانیزه بهره برداری می شوند .

 

کارشناس مسائل سیاسی گفت : امروزه کارخانه های فولاد در استان به صورت زنجیره ای در حال بهره برداری ، احداث و آماده سازی هستند .

 

صابری ابراز داشت : در حوزه تعلیم و تربیت و گسترش حوزه های علمیه نیز زیرساخت های مذهبی در نقاط مختلف استان کرمان قدم های مختلفی برداشته شده است و این روند بیاد ادامه داشته باشد و در حوزه مطبوعات تقریبا استان کرمان جز استان های سرآمد کشور است.

 

وی توضیح داد : این همه خدمات و دستاوردها بعد از انقلاب اسلامی در حالی اتفاق افتاده است که ما دچار چالش های جدی همچون حرکت گروهک ها ، جنگ تحمیلی و تحریم هایی بودیم که از سال۵۷ شروع شد و در چند سال اخیر نفس گیرتر شده اند و این ها همه چالش هایی بوده اند که در طول ۴۰ سال انقلاب وجود داشته است .

 

کارشناس مسائل سیاسی در پایان بیان کرد : مردم از انقلاب توقعات زیادی دارند و مسئولین باید با درایت بیشتر خدمات بیشتری به مردم ارائه کنند و مردم نیز به شکرانه این خدمات باید با بصیرت و شناخت مشکلات و تهدیدها در صحنه های مختلف حضور داشته باشند .

 

انتهای پیام/

گفتگو: شیخ الاسلامی

ارسال نظرات