بمنظورفرهنگ سازی مصرف کالای ایرانی و حمایت از تولید ملی و کارگر ایرانی طرح ایران یار با مشارکت بسیج دانش آموزی در سطح شهرستان زرند اجرائی می‌شود.
کد خبر: ۹۱۰۲۵۲۸
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ سروان پاسدار محسن یزدانی فرمانده بسیج کارگری شهرستان زرند از اجرای طرح ایران یار ویژه دانش آموزان تا پایان سال جاری با همکاری و مشارکت بسیج دانش آموزی به منظور کمک به تولید و افزایش بهروری کالا‌های ایرانی خبرداد.
وی با اشاره به مشکلات اخیر اقتصادی که دامان زندگی بسیاری از مردم را گرفته است این مشکلات را محصول واردات بی رویه، عدم حمایت از تولید ملی و فرهنگ مصرف گرایی در کشور دانست وگفت: فرهنگ سازی مصرف کالای ایرانی و حمایت از تولید ملی و کارگر ایرانی موجب رونق اقتصادی، کاهش نرخ بیکاری و کاهش وابستگی به خارج و در نتیجه سبب بی تاثیری تحریم‌ها و رشد قدرت اقتصادی مردم می‌گردد.
یزدانی با بیان اینکه فرهنگ بسیجی در جامعه کارگری وجود دارد گفت: این فرهنگ باید در همه جوامع اداری و کارگری توسعه پیدا کند که طرح «ایران یار» نیز با این هدف (معرفی کالای ایرانی و حمایت از تولید داخلی) آغاز شده است.
فرمانده بسیج کارگری زرند خاطرنشان کرد: بسیج کارگری برای کمک به تولید ملی و بهره‌وری و حمایت از بخش کارگری و تولید داخلی هر کاری در توانش باشد انجام می‌دهد ودراین خصوص از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد ودراین راستا استفاده از ظرفیت دانش آموزان بعنوان نسل چهارم انقلاب برای فرهنگ سازی حمایت از کالای ایرانی و تغییر ذائقه مردم به سمت مصرف محصولات بومی را گامی موثر بیان نمود.
وی همچنین افزود: در این طرح با هماهنگی انجام شده با حضور امام جمعه، فرماندار و تنی چند از مسئولین اجرائی در محل کارخانجات و مراکز صنعتی (پالایش قطران و کک سازی، واگن سازی، نیروگاه برق، کارخانه ذغالشوئی و ......) از نزدیک با چگونگی روند تولید و بررسی مسائل و مشکلات صاحبان کارخانه‌ها و کارگا‌ها بازدید لازم بعمل آمدوهمچنین بیش از سیصد تن دانش آموزشاغل بتحصیل زرندی نیز ازاین مراکز تولیدی دیدن نمودن و با چگونگی تولید صنایع داخلی آشنا شدند.
وی در ادامه با اشاره به ایراد سخنرانی روسای مراکز صنعتی زرند درقبل از خطبه‌های نماز جمعه زرند اشاره نمود و گفت: آشنا یی عامه مردم با عملکرد و روند تولید ات صنعتی شهرستان درجهت حمایت از تولید ملی و مصرف کالای داخلی نقش مهمی را ایفا نموده است.
سروان یزدانی تصریح نمود: طرح ایران یاردر سه مرحله اجراء خواهد شد در مرحله نخست دانش آموزان از خطوط تولید کارخانجات و مراکز تولیدی بازدید می‌کنند در مرحله دوم کارفرمایان با حضور در مدارس به تشریح فعالیت‌های تولیدی خود می‌پردازند و در مرحله سوم مسابقاتی با موضوع تولیدات واحد‌های صنفی بازدید شده ونیز مسابقات مختلف فرهنگی هنری شامل روزنامه دیواری، عکس، کاریکاتور، انشاءنویسی، نقاشی، مقاله‌نویسی با موضوع «نقش من د ر پیشرفت کشورم با مصرف کالای د اخلی» برگزار می‌شود تا این امور به تقویت تولید ملی و خرید محصولات تولید کنند گان ایرانی منتهی شود.
فرمانده بسیج کارگری زرند در خصوص اهداف طرح ایران یار گفت:: طرح ایران یار در جهت فرهنگ سازی مصرف کالای ایرانی در نسل چهارم انقلاب می‌باشدو دانش آموز در طرح «ایران یار» برای حمایت از کار و تولید داخلی، شرکت می‌کنند و با کالای ایرانی و ظرفیت‌های تولید محصولات داخلی آشنا می‌شوند.
وی در خاتمه با اشاره به چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی گفت: در مجموع به ۴۰ نفر از دانش آموزان برگزیده به نیت چهل سالگی انقلاب در مسابقات جوایزی نفیس بهمراه لوح سپاس، از نفرات برترتجلیل لازم به عمل خواهد آمد.
خبرنگار: اکبرابراهیمی زرندی
ارسال نظرات