استاندار یزد در کارگروه کاهش آلودگی هوا و مقابله با پدیده گرد و غبار استان با بیان اینکه محیط زیست یکی از الزامات اصلی ما برای فرآیند توسعه استان است، بر ضرورت پاسخگویی به مردم و مسئولیت پذیری دستگاه‌ها در حوزه حفاظت از محیط زیست تاکید کرد.
کد خبر: ۹۱۰۲۶۰۹
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یرد، دومین کارگروه کاهش آلودگی هوا و مقابله با پدیده گرد و غبار استان به ریاست "محمدعلی طالبی" استاندار یزد و با حضور "محسن صادقیان" معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و اعضای این کارگروه در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.
استاندار یزد در این نشست ضمن گرامیداشت هفته هوای پاک، گفت: محیط زیست یکی از چالش‌ها در مسیر توسعه استان یزد است و به همین دلیل باید نگاهی دوباره به روند توسعه در استان داشته باشیم و متناسب با چالش‌های پیش رو، ارزیابی‌های مناسبی در این رابطه داشته و طرح‌های توسعه‌ای را ارائه کنیم.
"‌محمدعلی طالبی" ادامه داد: محیط زیست یکی از الزامات اصلی ما برای فرآیند توسعه استان است، همه دستگاه‌ها باید برای حفظ محیط زیست کمک کنند و این فعالیتی نیست که تنها بر عهده محیط زیست باشد بلکه همه دستگاه‌ها از سازمان مدیریت و برنامه ریزی به عنوان متولی برنامه آمایش، شهرداری‌ها که در خط اول حفاظت از محیط زیست هستند تا اداره صنعت، معدن و تجارت که برای صنایع و معادن مجوز صادر می‌کند و سایر دستگاه‌ها در این زمینه نقش دارند و باید احساس مسئولیت کنند تا شرایط برای تامین هوای پاک استان فراهم شود.
وی افزود: یزد زمانی یکی از بهترین شرایط را به لحاظ محیط زیست داشت، اما اکنون به یکی از استان‌های دارای چالش در این زمینه تبدیل شده است بنابراین باید برای رفع این چالش‌ها برنامه‌ریزی اساسی انجام شود.
طالبی خاطرنشان کرد: راهبرد‌هایی را در این حوزه در روز‌های آینده اعلام خواهیم کرد و آن‌ها را با مسئولیت معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اجرایی می‌کنیم.
استاندار یزد گفت: انتظار داریم همه دستگاه‌های استان با کمک هم و با احساس مسئولیت در این زمینه، قدم‌های جدی در راستای رفع چالش‌های محیط زیستی بردارند.
وی ادامه داد: کارگروه کاهش آلودگی هوا و مقابله با پدیده گرد و غبار استان و کارگروه‌های مرتبط با محیط زیست نیز باید فعال‌تر باشند، دستگاه‌ها با دست پر در این جلسات حاضر شوند و در حوزه محیط زیست به مردم پاسخگو و مسئولیت پذیر باشند.
طالبی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: لازم است از همکاری دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی در این حوزه حداکثر استفاده را بنماییم و یکی از مراکزی که باید دین خود را به جامعه در این حوزه ادا کند، دانشگاه‌ها هستند که باید در این زمینه تحقیقات کاربردی انجام دهند و در مجموع در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی تلاش کنند تا راهکار‌هایی برای بهبود شرایط محیط زیستی در استان تدوین شود.
انتهای پیام/
ارسال نظرات