امام‌جمعه بخش مرکزی یزد ارتجاع را آفت انقلاب و عامل دور شدن از آرمان‌های امام دانست و گفت: ارتجاع یعنی دولتمردان ما به آرمان‌ها انقلاب و امام راحل پشت کرده و اشرافی گری، حقوق‌های نجومی، دل بستن و تکیه به غرب و وعده‌های آن‌ها و بی‌توجهی به مستضعفان مصداق بارز ارتجاع و حرکات ضدانقلابی است.
کد خبر: ۹۱۰۲۶۱۷
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، آیت‌الله حاج سید محمدکاظم مدرسی یزدی دوشنبه‌شب در جمع روحانیون و فعالین فرهنگی منطقه شرقی و رحمت‌آباد یزد با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) و اشاره به جایگاه و مقام والای این بانوی بزرگوار و احادیث پیامبر اسلام (ص) درباره ایشان، به بیان برخی از رویداد‌های بعد از رحلت حضرت محمد (ص) پرداخت و خاطرنشان کرد: حضرت زهرا (س) محک حق و باطل بودند و اقدامات ایشان در آن حوادث برای روشنگری و شناساندن حق بوده است.
امام‌جمعه بخش مرکزی یزد در ادامه با اشاره به در پیش بودن چهل‌سالگی انقلاب اسلامی و بابیان اینکه یکی از سؤالاتی که در این ایام مطرح می‌شود این است که آیا جمهوری اسلامی به اهداف خود رسیده، عنوان کرد: در ابتدا باید به این نکته توجه داشت که جمهوری اسلامی در مقام عمل به خصوصیات حکومت علوی نزدیکی بیشتری دارد تا حکومت مهدوی و این مهم باید موردتوجه قرار بگیرد.
مدرسی یزدی ضمن بیان برخی تفاوت‌های دوران امیرالمونین (ع) نسبت به دوران پیامبر اکرم (ص) و جنگ‌های دوران ایشان، و شباهت‌های آن حکومت به نظام ایران اسلامی؛ متذکر شد: علی‌رغم همه‌ی دشواری‌ها و فتنه‌انگیزی‌های بدخواهان این نظام و کشور، به گفته خود دشمنان، انقلاب اسلامی توانسته است به بخش قابل‌توجهی از اهداف خود دست بیابد.
استاد حلقه‌های صالحین بسیج استان یزد با تأکید بر اینکه برای پی بردن به کارآمدی و پیشرفت‌های انقلاب باید دستاورد‌ها و ویژگی‌های کشور را در دوران قبل و پس از انقلاب باهم مقایسه کنیم، اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی و عزت و استقلالی که برای کشور به ارمغان آمد، ایران اسلامی در عرصه‌های گوناگون پیشرفت و ترقی چشمگیری داشته است.
وی با اشاره به پیشرفت‌های صنعتی، علمی و نظامی کشور، حرکت‌ها صورت گرفته در راستای محرومیت‌زدایی و دستاورد‌های کشور در عرصه سلامت، انرژی و کشاورزی، یادآور شد: به‌طور مثال پیش از انقلاب و در اوایل انقلاب پزشکانی از کشور‌هایی مثل هند برای طبابت در ایران حضور داشتند، اما امروز ایران به یکی از قطب‌های پزشکی منطقه تبدیل‌شده است.
این استاد برجسته حوزه علمیه رشد و تعالی معنوی جامعه و احیاء مباحثی همچون مهدویت، جلسات قرآن و... را از دیگر دستاورد‌های انقلاب دانست و افزود: این حجم از پیشرفت در عرصه‌های گوناگون با دوران قبل از انقلاب قابل‌مقایسه نیست و جایگاه و رتبه ایران در این عرصه‌ها پس از انقلاب به‌طور چشمگیری ارتقاءیافته، که ضروری است این دستاورد‌ها به‌خوبی برای اقشار مختلف جامعه تبیین شود.
امام‌جمعه بخش مرکزی یزد خاطرنشان کرد: در کنار این پیشرفت‌ها و دستاورد‌های بی‌نظیر ازلحاظ مدیریت و عدالت اجتماعی معضلات و ضعف‌هایی در کشور نیز وجود دارد و کسی منکر مشکلات موجود نیست.
وی بابیان اینکه سوء مدیریت‌ها و دنیاپرستی برخی دولتمردان از اصلی‌ترین عامل به وجود آمدن بی‌عدالتی اجتماعی و اختلاف‌های طبقاتی است، افزود: در این سال‌ها به‌وضوح دیدیم که هرکجا با تکیه به عنایت خداوند و با مدیریت جهادی و اعتماد به جوانان داخل کشور، حرکت کردیم موفق بودیم؛ و از طرفی هرکجا دولتمردان درگیر منافع حزبی خود شدند و مردم را فراموش کرده و به غرب دل بستند جزء بازگشت به عقب حاصلی ندیدیم.
مدرسی یزدی با مقایسه دستاورد‌ها و پیشرفت کشور در صنایع نظامی و دفاعی و وضعیت صنعت خودروسازی کشور، اذعان کرد: در صنعت نظامی از صفر شروع کردیم و با مدیریت جهادی و اعتماد به جوانان انقلابی توانستیم موفقیت‌های بی‌نظیری کسب کنیم، اما در صنعت ۷۰ ساله خودروسازی که مدیریت تکنوکراتی و مال‌پرستی بر آن حاکم است پیشرفت و نتیجه مطلوبی نداشتیم.
وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ارتجاع آفت انقلاب و عامل دور شدن از آرمان‌های امام بوده، افزود: ارتجاع یعنی دولتمردان ما به آرمان‌ها انقلاب و امام راحل پشت کرده و اشرافی گری، حقوق‌های نجومی، دل بستن و تکیه به غرب و وعده‌های آن‌ها و بی‌توجهی به مستضعفان مصداق بارز ارتجاع و حرکات ضدانقلابی است.
امام‌جمعه بخش مرکزی یزد در بخش دیگری از سخنان خود تنها مسیر پیشرفت کشور را حرکت در چارچوب منویات امام راحل عظیم‌الشأن و رهبر معظم انقلاب دانست و مسیر ترسیم‌شده توسط امامین انقلاب را جز محکماتی دانست که باید توسط نیرو‌های انقلابی حفظ و تبیین شود.
مدرسی یزدی اضافه کرد: امروز بدخواهان این کشور و انقلاب در تلاش هستند تا با بهره‌گیری از ابزار‌های رسانه‌ای و فضای مجازی این نظام را ناکارآمد نشان دهند و با ناامید کردن مردم شرایط ضربه به کشور و انقلاب را تسهیل کنند و آنچه در این بین مانع خنثی شدن فتنه آن‌ها می‌شود، روشنگری و بصیرت افزایی عمومی و تبیین دستاورد‌ها و گفتمان انقلاب در جامعه است.
وی با تأکید بر اینکه در کنار عنایات پروردگار حضور و هوشیاری نیرو‌های مردمی باعث خنثی شدن توطئه‌های دشمنان و تعالی انقلاب شده، بیان داشت: در آستانه چهل‌سالگی انقلاب شکوهمند اسلامی نیز، حضور و آگاهی نیرو‌های مردمی و مطالبه گری و بصیرت آن‌ها است که شرایط رشد کشور و ناکامی دشمنان را فراهم می‌کند.
پایان پیام/
ارسال نظرات