رمان برج قحطی به عنوان دومین اثر بلند داستانی در 438 صفحه و هفت فصل با موضوع انقلاب اسلامی در یزد نگارش و تدوین شده است و به بخش هایی از تاریخ معاصر ایران و مبارزات مردم علیه حکام ظالم دوران قاجار و پهلوی را روایت می کند.
کد خبر: ۹۱۰۲۶۴۰
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، انقلاب اسلامی به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای سیاسی قرن بیستم همواره مورد توجه خالقان آثار هنری بوده است. این بار هادی حکیمیان از این موضوع استفاده کرده و دست به خلق اثری با محوریت انقلاب اسلامی زده و «برج قحطی» را به خوانندگان ادبیات داستانی پیشنهاد کرده است.
 برج قحطی رمانی است تاریخی، اما آنچه او از تاریخ روایت می‌کند، تا پیش از این کمتر به گوش مردم رسیده است. نویسنده این رمان، روایت تاریخ را از کوچه‌ها و خیابان‌های پرحادثه پایتخت و استان‌های بزرگ کشور خارج می‌کند و به میان دیوار‌های خشت و گلی دیار کویری ایران می‌برد. روایت او از تاریخ روایتی است بومی و سرشار از ظرائف مردم‌شناسانه مردم کویر که ساخت و پرداخت آن‌ها در دل یک رمان تنها از نویسنده‌ای که خود پرورش یافته در این دیار باشد بر می‌آید. از سوی دیگر این رمان آکنده است از خرده‌روایت‌هایی که تنها در دل زیست بوم سرزمینی، چون یزد می‌توان سراغ از آن گرفت. خرده روایت‌هایی که زندگی و زیست بومی مردمان این سرزمین را می‌سازد و شیرینی آن است که بر دلنشینی کار می‌افزاید.
رمان برج قحطی به عنوان دومین اثر بلند داستانی در ۴۳۸ صفحه و هفت فصل با موضوع انقلاب اسلامی در یزد نگارش و تدوین شده است و به بخش‌هایی از تاریخ معاصر ایران و مبارزات مردم علیه حکام ظالم دوران قاجار و پهلوی را روایت می‌کند.
این کتاب با شمارگان یک هزار و ۲۰۰ نسخه در ۲۸ نمایشگاه بین المللی تهران عرضه و در اولین جشنواره سراسری داستان اشراق رتبه اول رمان در بخش ویژه پنجاهمین سالگرد نهضت امام خمینی (ره) را به خود اختصاص داده است.
هادی حکیمیان نویسنده این رمان فارغ التحصیل رشته تاریخ است. وی پایان نامه کارشناسی ارشد خود را نیز با موضوع تحولات سیاسی و اجتماعی شهر یزد در دوره پهلوی تالیف کرده و در کنار آن یکسال نیز در مرکز اسناد کتابخانه مجلس شورای اسلامی در بخش «عرایض» به فهرست نویسی از نامه‌های بر جای مانده از این دوران را مورد واکاوی قرار داده است که همین مساله در نوشتن این رمان به کار او بسیار آمده است.
کتاب داستان "گل انار‌ها را باد می‌برد" از دیگر نگارش‌های هادی حکیمیان است که در سال ۸۶ رتبه برتر کتاب سال در جشنواره شهید حبیب غنیپور را کسب کرده است.
انتهای پیام/
ارسال نظرات