خبرهای داغ:
مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی خبر داد

آغاز پیش ثبت نام کاروانهای عتبات عالیات نوروزی

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: پیش ثبت نام کاروانهای عتبات عالیات نوروز 98 آغاز شد.
کد خبر: ۹۱۰۲۶۵۰
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مدیر حج و زیارت استان گفت: متقاضیان تشرف به عتبات عالیات در این دوره لازم است قبل از نام نویسی نهایی در کاروانها در فرصت زمانی مشخص شده به سامانه پیش ثبت نام عتبات عالیات به آدرس www.atabat.haj.ir  و پس از نام نویسی و ثبت اطلاعات مربوطه کد رهگیری دریافت نمایند.

نوفرستی افزود: آغاز پیش ثبت نام از ساعت 9 صبح روز شنبه 6 بهمن تا ساعت 16 روز جمعه 12 بهمن خواهد بود.

وی گفت: کاروان های عتبات عالیات از 24 اسفند تا 8 اردیبهشت اعزام خواهند شد.

مدیر حج و زیارت استان همچنین گفت: افرادی که مبادرت به نام نویسی گروهی 35 نفره می کنند در صورتی که تعدادی از آنها منصرف و از گروه خود خارج شوند و عدد گروه کمتر از 25 نفر شود گروه مذکور حذف می شود.

نوفرستی افزود: با توجه به اینکه سفارت عراق برای صدور روادید اصل گذرنامه زائران را دریافت می کند متقاضیان باید گذرنامه دارای صفحه خالی برای ویزا با حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشند.

وی همچنین در خصوص نام نویسی غیرقانونی سفرهای زیارتی هشدار داد.

نوفرستی با بیان اینکه بی شک مشکلاتی برای افرادی که این گونه ثبت نام می کنند به وجود خواهد آمد،گفت: نام نویسی غیر قانونی برای زائران هم در سفرهای داخلی و هم خارجی مشکلات زیادی به دنبال دارد.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی افزود: از هم استانی ها می خواهیم قبل از نام نویسی در کاروان‌های زیارتی استان از قانونی بودن این کاروان‌ها اطمینان حاصل پیدا کنند و سپس اقدام به نام نویسی کنند.

وی با اشاره به اینکه افراد سودجو از احساسات پاک مردم سوء استفاده می‌کنند، افزود: در استان تعدادی زن شناسایی شده اند که زائران را برای سفر‌های زیارتی چون کاشان و قم نام نویسی کرده اند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

ارسال نظرات
پر بیننده ها