در طول تاریخ هر جا که سخن از ایثار و شهادت است، لاجرم ردپایی از زنان ایثارگر وجود دارد و در این میان بانوان مسلمان کردستانی هم با عشق و ایمان به مبارزه بر علیه کفر و الحاد پرداختند.
کد خبر: ۹۱۰۲۶۶۳
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، بانوان مسلمان کردستانی با حضور انقلابی‌شان ستاره عشق آسمان حقیقت و ایمان شدند، به گونه‌ای که حضور آن‌ها رعب و وحشت بر دل دشمنان می‌انداخت.


هنگامی که سینه‌ها ملتهب و زمانه سنگین و مضطرب از تاریکی می‌شد و دیده‌ها به تاری می‌گرایید، زنان با خلق حماسه دیگری از حضور نشانه‌های رسالت مکتب اسلام و انقلاب را هویدا می‌کردند.

زنان در روز‌های پیروزی انقلاب قلب‌ها را آرامش می‌دادند و افق دیدگان را وسعت دیگری می‌بخشیدند. با عشق خدایی به قلعه‌های رفیع ایمان صعود می‌کردند و، چون آبشاری روان لبریز از ایمان و اعتقاد، مطلع به حقیقت دین و مذهب بودند و به بهره‌گیری از این نعمت‌های خدادادی اعتقادی راسخ داشتند. زنان این‌عناصر عفاف‌و نجابت، نه‌تن‌ها در پیروزی‌انقلاب‌اسلامی‌سهم بزرگی‌ایفا کردند، بلکه‌در تثبیت‌نظام‌جمهوری‌اسلامی‌و تداوم انقلاب‌اسلامی‌نیز حرف‌نخست‌را زدند. این قشر بودند که با حضور در صحنه‌انقلاب‌اسلامی، توطئه‌های‌دشمنان‌را در عرصه‌های‌گوناگون فرهنگی، نظامی، اقتصادی، اجتماعی‌و سیاسی‌نقش‌برآب‌کردند.

در طول تاریخ هر جا که سخن از ایثار و شهادت است، لاجرم ردپایی از زنان ایثارگر وجود دارد تا آنجا که در بسیاری از مواقع تاریخ به شهادت ایشان نیز، شهادت داده است.


تاریخ همواره عرصه‌ی درگیری پیروان حق و باطل بوده است و جدال مستمری که صفحات تاریخ را از مبارزه سرشار و پهنه‌ی زندگی انسان را از جنگ و نبرد آکنده است.

انسان باید با عشق و ایمان به مبارزه بر علیه کفر و الحاد بپردازد و در این راه حتی از ایثار عزیزترین داشته‌های خود همچون جان و مال و اولاد خود دریغ نورزد.

زنان با اینکه نمی‌توانستند در جبهه‌ها حضور داشته باشند، اما با عشق و جان کار می‌کردند

فاطمه زندی یکی از سالخوردگان کردستانی در گفتگو با خبرنگار ما می‌گوید: در کنار دلیر مردان ایران اسلامی که در دوران هشت سال نبرد علیه باطل جان و مالشان را بدون هیچ چشمداشتی تقدیم کردند شیر زنانی بودند که پا به پای این دلیر مردان در عرصه‌ی پیکار و جنگ شجاعانه ایستاده اند و در راستای حفظ و اعتلای اسلام و انقلاب با جان دل کوشیدند.

وی گفت: در آن دوران بسیاری از زنان به لحاظ موقعیت خانوادگی و اجتماعی، امکان اعزام به جبهه را نداشتند. آنان که رزمنده حضور در جبهه و خدمت در صف رزمندگان بودند و در شهر‌های خود به شکل خود جوش و مردمی در مساجد و مدارس و حسینیه‌ها فعالیت‌های پشتیبانی جنگ را انجام می‌دادند.


وی به خاطرات آن دوران اشاره می‌کند و می‌گوید: زنان با اینکه نمی‌توانستند در جبهه‌ها حضور داشته باشند، اما با عشق و جان از طریق ارسال بسته‌های مواد غذایی از آجیل و شیرینی و ... همراه با نوشته‌ها و نامه‌های زیبا و دلگرم کننده، ارسال لباس و پوشاک و وسایل مورد نیاز جبهه‌ها، دلگرمی برای برادران و همسرانشان در پشت جبهه‌ها بودند.


حضور بانوان، دوشادوش مردان، سبب پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد


مرضیه حسینی یکی دیگر از بانوان کردستانی با بیان این که حضور بانوان، دوشادوش مردان، سبب پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد، گفت: از این رو جریانات و تحولات نیازمند حضور هر دو قشر مردان و زنان است و هر یک به تنهایی ثمر بخش نیست.


وی به نقش بی بدیل بانوان در پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره و ابراز کرد: در تمام تحولاتی که در تاریخ واقع شده است، بانوان نقش مهم و محوری را ایفا کردند.


وی می‌گوید: حضور بانوان، دوشادوش مردان، سبب پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد؛ از این رو جریانات و تحولات نیازمند حضور، هر دو قشر مردان و زنان است و هر یک به تنهایی ثمر بخش نیست.


خاطرات بزرگان ما نشان می‌دهد که چه دلیر مردان و چه شیر زنانی در مملکت ما وجود داشته اند


اسرین نادری دانشجوی کارشناسی ارشد عربی می‌گوید: هر چند که ما دوران انقلاب را به خاطر نمی‌آوریم، ولی خاطرات بزرگان ما نشان می‌دهد که چه دلیر مردان و چه شیر زنانی در مملکت ما وجود داشته اند که از جان و مال و ناموس خود دفاع کرده و اگر در زندگی انبیای الهی که نگاه می‌کنیم، این نکته به خوبی روشن است که در کنار انبیای الهی بانوانی حضور داشتند؛ حضرت خدیجه (س) در کنار پیامبر اکرم (ص)، حضرت هاجر (س) در کنار حضرت ابراهیم (ع) و نیز حضرت مریم (س) در کنار حضرت عیسی (ع) حضور داشتند.


فضای قبل از انقلاب، فضای خفقان آوری بود


یکی از شهروندان سنندجی به خاطرات زمان انقلاب اشاره و اظهار کرد: فضای قبل از انقلاب، فضای خفقان آوری بود؛ اما ما احساس تکلیف کرده در صحنه حاضر شدیم و به ندای رهبرمان لبیک گفتیم.

وی گفت: مبارزات ما در زمان انقلاب بر دو محور، آگاهی دادن افراد و زدودن ترس از دل آنان بود؛ از این رو ما بذر آگاهی را در دل نیرو‌های انقلابی قرار می‌دادیم و سپس آن‌ها را برای حضور در صحنه آماده می‌کردیم.


جوانی کردن آن چیزی است که اگر امروز آن را انجام دادی از انجامش شاد باشی


بتول زارعی یکی از بانوان سنندجی می‌گوید: در کنار خدمت به خانواده‌ها بحث حمایت و پشتیبانی از خود رزمندگان را در دستور کار داشتیم، جمع آوری کمک‌های مردمی و بسته بندی کمک‌ها به منظور ارسال به جبهه‌های جنگ و دوختن و دوختن و بافتن لباس‌های گرم بری رزمندگان از جمله کار‌هایی بود که در آن زمان به همراه سایر خواهران در استان انجام می‌دادیم. بسته بندی خشکبار و سایر مایحتاج مورد نیاز برای رزمندگان و حمایت مادی و معنوی از فرزندان و خانواده هایشان در آن دوران بزرگترین افتخارات من در زندگی است.


وی می‌گوید: یشترین روز‌های جوانی همسن و سال‌های من در دوران جنگ و مبارزه با دشمن سپری شد، ولی با این وجود همواره به آن دوران افتخار می‌کنم و در یک جمله می‌گویم؛ که جوانی کردن آن چیزی است که اگر امروز آن را انجام دادی از انجامش شاد باشی، اگر در آینده بازگشتی و به آن نگاه کردی، به آن افتخار کنی و موجب سرافکندگی و فرار تو از خاطرات آن دوران نباشد.


حضور پرشور زنان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی از افتخارات بزرگ زنان مسلمان ایران اسلامی است. این قشر عظیم جامعه درروز‌های نخستین انقلاب وارد میدان مبارزه شدند و با جهاد خود قدم به قدم، انقلاب اسلامی را یاری کردند.


بانوان با عزمی استوار در انقلاب اسلامی نقش هدایت‌گری داشتند و با حضور درصف مقدم تظاهرات، انگیزه قیام و حضور در تظاهرات و مقابله با طاغوت را در مرد‌ها و جوان‌ها به وجود آوردند. ازسوی دیگر زنان مادر و همسر بودند و به فرزندان و همسرانشان دلگرمی می‌دادند. در آن زمان نیز درست مانند دوران ۸ ساله دفاع مقدس، این زنان بودند که پشت مردان ایستادند و آن‌ها را روانه میدان کارزار کردند.
 
انتهای پیام/7727
ارسال نظرات