خبرهای داغ:
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی هشدار داد

اعتماد نکنید به هویت سایبری افراد ناشناس

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی در خصوص هویت سایبری افراد ناشناس در فضای مجازی هشدار داد.
کد خبر: ۹۱۰۲۶۷۵
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ"علی محمد پور" اظهار داشت: شهروندان برای هرگونه پرداخت وجه باید بعد از تحویل کالا یا خدمات اقدام کنند و کاربران فضای مجازی نباید به هویت سایبری افراد ناشناس اعتماد کنند.

وی بیان داشت: کاربران فضای مجازی به هیچ عنوان به تماس‌هایی که قصد دارند به هر دلیلی آنان را پای دستگاه خودپرداز بکشانند اعتماد نکنند زیرا قطعاً فرد تماس گیرنده کلاهبردار است.

 به گفته وی اگر قرار است هرگونه وجهی به حساب عابر بانک شما واریز شود لازم نیست شما به دستگاه خودپرداز مراجعه نمایید و صرفاً با ارائه شماره کارت و یا شماره حساب بدون حضور شما این امر صورت خواهد گرفت ضمن این که اطلاعات مربوط به شماره حساب، شماره کارت، کد اعتبار سنجی(cvv2) و رمز اول یا دوم کارت بانکی خود را از طریق تلفن یا پیامک در اختیار هیچ کس قرار ندهید.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات خراسان جنوبی افزود: شهروندان توجه داشته باشند که هرگز صرف صحبت کردن با فرد صاحب آگهی به حساب وی پول واریز نکنند زیرا احتمالا شماره حساب و نام فرد جعلی و غیر واقعی باشد ضمن این که هر آگهی که در برخی سایت ها، فروشگاه ها و یا شبکه های اجتماعی درج می‌شود، واقعی نیست و نباید بیش از حد به آن اعتماد کرد زیرا این دست آگهی‌ها که ادعای فروش ویژه و یا ارزان دارند بیشتر کلاهبرداری است.

سرهنگ محمدپور تصریح کرد: کاربران از هر فروشگاه یا سایتی که در فضای مجازی ملاحظه می کنند خرید نکنند و حتما برای خرید از سایت ها یا فروشگاه های آنلاینی که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند اقدام نمایند.

وی از کاربران فضای مجازی تقاضا کرد هشدارهای پلیسی را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش نمایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار