خبرهای داغ:
در جلسه برنامه‌ریزی ستاد هماهنگی چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی مطرح شد
در این جلسه مقرر شد میدانی به نام 7 بهمن در شهر بیرجند نامگذاری شود و روز 7 بهمن به عنوان روز شاخص در تاریخ انقلاب اسلامی در بیرجند معرفی شود که مقرر شد این دو موضوع جهت تصویب در شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی مطرح و بررسی شود.
کد خبر: ۹۱۰۲۶۸۱
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، مجید کریمیان رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی صبح امروز در هشتمین جلسه برنامه‌ریزی ستاد هماهنگی و اجرایی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی استان خراسان‌جنوبی اظهار کرد: حوادث 7 بهمن‌ماه از 5 بهمن‌ماه شروع می‌شود.

 

وی افزود: هر شهری یک روز شاخص به نام روز انقلاب در استان خود دارد و از روز هفتم بهمن‌ماه 1357 روز انقلاب بیرجند می‌توان نام برد که در این روز دو شهید گرامی به نام‌های شهید سندروس و شهید سورگی به شهادت رسیدند.

 

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی گفت: حوزه هنری کتاب‌هایی به نام‌های روایت حضور و کتاب خاطرات شاهپر منتشر کرده است و دو کتاب دیگر در حال چاپ است. 

 

کریمیان استفاده از سامانه پیامکی برای معرفی 7 بهمن، تبلیغات در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی، تقدیر از خانواده شهدای 7 بهمن توسط استاندار خراسان‌جنوبی و معرفی 7 بهمن‌ماه در مدارس و مساجد استان را در این جلسه پیشنهاد داد.

 

وی با بیان این‌که امسال چهارمین سال است که مراسم 7 بهمن در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود عنوان کرد: امسال در شب 7 بهمن گرامیداشت شهدای این روز ساعت 18 در سینما بهمن برگزار خواهد شد.

 

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی در خصوص این مراسم گفت: برنامه‌های این مراسم به مدت یک‌ونیم ساعت پیش‌بینی شده است که شامل اجرای سرود ویژه، قطعه حماسی و قطعه مستندی به اسم روز هفتم خواهد بود.

 

کریمیان خاطرنشان کرد: حوزه هنری خراسان‌جنوبی آثار تجسمی با موضوعات انقلاب اسلامی را ارائه داده است.

 

وی افزود: بیش از 30 نمایشگاه در خصوص 7 بهمن برگزار می‌شود.

 

رئیس حوزه هنری خراسان‌جنوبی بیان کرد: سال آینده 15 تا 20 مستند در خصوص 7 بهمن ارائه خواهد شد.

 

در این جلسه مقرر شد میدانی به نام 7 بهمن در شهر بیرجند نامگذاری شود و روز 7 بهمن به عنوان روز شاخص در تاریخ انقلاب اسلامی در بیرجند معرفی شود که مقرر شد این دو موضوع جهت تصویب در شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی مطرح و بررسی شود.

 

هادی ایمانی مدیر تبلیغات معاونت فرهنگی سپاه انصارالرضا علیه‌السلام خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: در خصوص مراسم 12 بهمن، سالروز ورود تاریخی بنیانگذار انقلاب اسلامی به میهن اسلامی، گروه سرود 200 نفری، پرواز 40 کبوتر و بادکنک بر فراز آسمان، توزیع بیش از 200 پرچم ایران، کیک تولد 40 سالگی انقلاب، گلباران مراسم در زمان ورود امام به میهن اسلامی و پخت40 دیگ غلور در طول دهه‌فجر پیش‌بینی شده است.

 

وی افزود: مراسم گرامیداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی روز 12 بهمن در ساعت 9 صبح در میدان امام خمینی رحمه‌الله‌علیه بیرجند شروع خواهد شد و در پایان مراسم مردم به مصلی نماز جمعه خواهند رفت.

 

مدیر تبلیغات معاونت فرهنگی سپاه انصارالرضا خراسان‌جنوبی گفت: در روز پنج شنبه 11 بهمن مسئولان استان با آیت‌الله عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی دیدار خواهند داشت.

 

علی نورمحمدی دبیر کارگروه فرهنگیان دانش‌آموزی خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه اظهار کرد: یکی از برنامه‌های ارزشمند و نمادین آموزش و پرورش در گرامیداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی نواختن زنگ انقلاب در روز شنبه 13 بهمن در مدارس کل استان خواهد بود.

 

وی افزود: زنگ انقلاب در شهر بیرجند در مدرسه هفتم تیر نواخته خواهد شد.

 

علی اسفندیاری از بنیاد شهید استان خراسان‌جنوبی نیز در این جلسه گفت: مراسم میهمانی لاله‌ها گرامیداشت شهدای انقلاب در 18 بهمن‌ماه بر سر مزار شهدا برگزار خواهد شد.

 

وی افزود: یادواره شهدای انقلاب اسلامی در 10 بهمن در مکان مهدیه بیرجند برگزار خواهد شد.

 

در پایان جلسه قرار شد در تمام فضاسازی مراسم گرامیداشت چهل‌سالگی انقلاب اسلامی دهه فاطمیه در نظر گرفته شود و بیرق‌های عزای فاطمیه نصب خواهد بود و مراسم گرامیداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی را با رمز یا فاطمه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها شروع خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/

منبع: خاورستان

ارسال نظرات
پر بیننده ها