خبرهای داغ:
مدیرکل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دیدار با 430 هزار خانواده شاهد و ایثارگر تا پایان سال جاری انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۱۰۲۷۴۱
|
۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت‌الاسلام حسن هنرمند مدیرکل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران در جلسه شورای اداری بنیاد استان قزوین ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: مردم ایران افتخار می‌کنند که علاقمند اهل‌بیت(ع) هستند و در عرض ارادت به این بزرگان تلاش می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه فعالیت مددکاری همزمان با آغاز فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران آغاز شده است، گفت: اگر ما در بنیاد واحد مددکاری را جدی بگیریم بسیاری از مشکلات سر راه‌مان قرار نمی‌گیرد.
مدیرکل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: باید واحد مددکاری بنیاد به قدری تقویت شود تا مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران در منازل آنها حل شود و امروز همه باید برای رسیدن به این هدف تلاش کنند.
هنرمند با بیان اینکه مددکاری صله‌ی رحم نظام بر صاحبان حق است، گفت: مددکاران در این صله علاوه بر احوالپرسی و تکریم می‌توانند در جریان مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران قرار گیرند و در جهت رفع مشکلات آنها اقدامات لازم را انجام دهند.
این مسوول افزود: عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در موضوع مددکاری مطلوب است و باید تلاش کرد تقویت یابد تا به هدف مورد نظر سازمان دست یافت.
مدیرکل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: هر چقدر مددکاران قوی عمل کنند، کار مسوولان بنیاد نیز در رسیدگی به امور خانواده‌های شاهد و ایثارگر آسان‌تر خواهد شد.
هنرمند با بیان اینکه دیدار با ایثارگران در قالب طرح سپاس، اعلم بنیاد است، گفت: این طرح باید به مرور زمان پررنگ‌تر از گذشته باشد و با قوت عملیاتی و اجرایی گردد.
این مسوول افزود: تاکنون 350 هزار دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران صورت گرفته و پیش‌بینی می‌شود این آمار به 430 هزار دیدار تا پایان سال جاری برسد.
وجود 90 مرکز مشاوره بنیاد در کشور
مدیرکل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: همزمان با چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، طرح فجرآفرینان از دهه‌ی فجر آغاز و تا پایان سال ادامه دارد که در اجرای آن، مدیرکل، معاونان و کارکنان بنیاد استان‌ها تلاش کنند.
وی افزود: مددکاران در انجام کارهایشان دقت کرده، حساس باشند و در جهت رفع مشکلات خانواده‌های شهدا و ایثارگران پیگیری‌های لازم را انجام دهند تا مشکلی از این قشر معظم جامعه برطرف کنند.
این مسوول گفت: حوزه‌ی مددکاری در چهار رشته مددکاری، مشاوره، آموزش خانواده و موارد خاص در سطح کشور انجام وظیفه می‌کند تا بتواند نقش بسزایی در گره‌گشای مشکلات جامعه ایثارگران ایفا کند.
مدیرکل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: 90 مرکز مشاوره بنیاد در سطح کشور وجود دارد که هر استانی تقریبا 3 مرکز فعال داشته و خدمات مشاوره‌ فردی و گروهی را به علاقمندان ارایه می‌دهند.
هنرمند به شبکه‌های اجتماعی 17 گانه اشاره کرد و گفت: این شبکه‌ها پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های خوبی در جهت خدمت‌رسانی به جامعه ایثارگران هستند و بایستی به درستی از آنها استفاده کرد.
وی افزود: باید به شبکه‌هایی مانند عدل، وصل و رهایی توجه ویژه‌ای کرد زیرا در رفع مشکلات و خدمت‌رسانی به خانواده‌های شاهد و ایثارگر نقش بسزایی دارد.
مدیرکل مددکاری و مشاوره بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان از زحمات شایسته مدیرکل بنیاد استان قزوین در حمایت از حوزه مددکاری بنیاد قدردانی کرد.
گفتنی است: در این جلسه غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد استان قزوین، مجتبی روحانی معاون مدیرکل مددکاری و امور اجتماعی بنیاد و معاونان و کارکنان بنیاد استان قزوین حضور داشتند.
در این جلسه مسایل و مشکلات حوزه‌ی مددکاری بنیاد استان قزوین مطرح و بر تقویت این حوزه تاکید شد

1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها